FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan...
Jag håller på att utveckla SEK Tracker (för närvarande www.sek-tracker.com, inom några dagar även sek-tracker.se ) Iaf, jag skulle vilja på något mer sätt än enbart analys av serienummren på sedlar kunna förhindra fuskare. Tänkte då på om man skulle begära personnummer... Just nu är allt ja begär en e-postadress, alltså är tjänsten väldigt anonym. Tänkte höra vad ni tror om jag skulle kräva att personnumret angavs vid registrering, enbart i syfte att avskräcka från fusk... Tror ni att detta skulle avskräcka personer ifrån att registrera sig? Mvh Lorens |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom som orkar gå in för att fuska på en cashtracker-sida orkar nog tanka ner en personnummers-generator.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad tjänar man på att fuska?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Faktum är att jag sett din sajt förut och tyckt det är en kul idé, men inte lagt in några sedlar för att jag inte ens vill registrera min mailadress. Det upplevda värdet av en sajt är direkt kopplat till hur mycket information om sig själv man vill lämna ut. I det här fallet tyckte jag som sagt att det var en kul idé, men inte tillräckligt bra för att jag skulle vilja lämna ut min emailadress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ursälta att jag tar upp värdefull plats men en relativt usel kommentar, men ändå..
Du bör inte glömma att registrera dig enlig PUL (Personuppgiftslagen). För att registrera sådant BÖR du anmäla en person som ansvarar för att hanteringen sker riktigt. Om du vill veta mer så kan du läsa på www.pul.nu Lev väl! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Personnummer knyts ju ganska starkt till en fysisk person så jag tror du måste ha starkt skydd på databasen eller något liknande. Delen angående 'starkt skydd' spekulerar jag på, är inte riktigt säker. EDIT: Dock så ger de registrerade personerna sitt samtycke ... Tycker att du, som Satyr sa, att du ska ha en person som kan det här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
|
||||||
Nykomling
|
Citat:
![]() Citat:
Citat: