Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konstiga regler hos double

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-17, 09:23 #31
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Medlem
hoxons avatar

Citat:
Originally posted by double@Sep 13 2005, 11:35
hoxon:

Skicka ett mail till oss så ändrar jag så att ditt nya avtal ser precis likadant ut som ditt gamla, jag skickar även en ny faktura.
Så har vi rätt ut problemet.

Tack för feedbacken om "kostnader sidan". Ska ta upp det.

robertsson:

månadsavgift + provison + transaktionsavgift, inte så svårt?

Vissa har kvar sina gamla avtal, inte så lätt att ändra när dom redan är nöjda med avtalen (som exemplet ovan). Det jag gick ut och sa här på wn var att alla Nya program går enligt den nya modellen där man betalar transaktionsavgift på all provision. Hur kan det vara konstigt när våra konkurrenter kör på exakt samma vis?
Vilket skämt,

Sitter och går igenom månadens räkningar. Double har skickat ut nya fakturor. Nu är skillnaden att han har lagt 33% på alla fakturor plus skickat en faktura till inkasso. Jag har försökt nå Dejan via telefon men det är ingen som svarar.

Detta bolag borde sättas upp på en mycket svart lista över konstiga oseriösa bolag.

Jag rekommenderar alla som har affärer med Double att tänka om. Grabben ljuger så han tror sig själv!
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 12:34 #32
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Medlem
doubles avatar

Mikkel,

Det är helt uppetnart att du har svårt för avtal. Jag har precis försökt ringa dig men din fax maskin sätts på hela tiden...

Det är helt uppenbart att du vill slippa betala dina sista fakturor nu när du har avslutat dina program. Att försöka smutskasta publikt dessutom för att uppnå detta visar bara var du står. Vad tror du affiliates har att säga om detta när de inte får utlovad provision?

Jag har skickat mail till dig för att försöka få ordning på detta.
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 13:23 #33
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

jag har inte fått provision för augusti från student.se, står att fakturan inte blivit betalad när man skapar en rapport..... inte så konstigt om den hamnar hos inkasso då kanske :P
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 14:29 #34
hoxons avatar
Medlem

Medlem
hoxons avatar

Citat:
Originally posted by double@Oct 17 2005, 12:34
Mikkel,

Det är helt uppetnart att du har svårt för avtal. Jag har precis försökt ringa dig men din fax maskin sätts på hela tiden...

Det är helt uppenbart att du vill slippa betala dina sista fakturor nu när du har avslutat dina program. Att försöka smutskasta publikt dessutom för att uppnå detta visar bara var du står. Vad tror du affiliates har att säga om detta när de inte får utlovad provision?

Jag har skickat mail till dig för att försöka få ordning på detta.
Jag tror det uppstått en viss begreppsförvirring...

Arbetsgivaravgift är tydligen samma som transaktionsavgift. Dock är det så att arbetsgivaravgift läggs på alla fakturor. Det är alltså 33% på allt...

Angående fakturan som förföll tidigare betalas den ASAP eftersom det blivit en miss från vår sida. Vi bromsade alla fakturor tills dess att vi visste vad det är vi betalade för. Du skulle skicka nya fakturor med korrekt benämning för att överenstämma med kontraktet

Orkar inte tjafsa om småpengar... men förstår att i kontraktet som vi tecknade så står det arbetsgivaravgift till privatpersoner. Medam du numera tar 33% på alla transaktioner.

Dina fakturor liknar alltså inte kontraktet som vi tecknade. Du tycker det är korrekt, vi tycker inte det är korrekt. Vi kommer betala men det känns lite konstigt.

EDIT: Vi beklagar att det dröjt lite med betalningarna. Jag har skickat OK till Ekonomi att betala fakturorna sedan tidigare. Som sagt betalningen är på väg.
Oläst 2005-10-17, 15:04 #35
doubles avatar
Medlem

Medlem
doubles avatar

Stämmer bra de, vi bytte namn på "arbetagivaravgift" till "transaktionsavgift" i mitten på året. Det är här vi missförstog varandra.

Citat:
Dina fakturor liknar alltså inte kontraktet som vi tecknade. Du tycker det är korrekt, vi tycker inte det är korrekt. Vi kommer betala men det känns lite konstigt.
Efter vårt samtal så verkar allt ha ordnat upp sig nu och allt är som det ska. Skönt att vi klarat upp detta nu.

Som sagt, skulle det vara något så är det enklast om folk i fortsättningen hör av sig direkt till oss så kan vi lösa problemer tillsammas istället för att posta här.
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 17:41 #36
hoxons avatar
Medlem

Medlem
hoxons avatar

Citat:
Originally posted by double@Oct 17 2005, 15:04
Stämmer bra de, vi bytte namn på "arbetagivaravgift" till "transaktionsavgift" i mitten på året. Det är här vi missförstog varandra.

Citat:
Efter vårt samtal så verkar allt ha ordnat upp sig nu och allt är som det ska. Skönt att vi klarat upp detta nu.

Som sagt, skulle det vara något så är det enklast om folk i fortsättningen hör av sig direkt till oss så kan vi lösa problemer tillsammas istället för att posta här.
Juppz, blev lite förvirrad kring de olika begreppen... men som sagt är det löst!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017