FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon som testat många affiliatesprogram? Skulle vilja se en uppställning av kostnader, fasta avgifter, setup fees osv. för de som finns i Sverige.
Vi söker ett bra program eftersom har en nischad produkt, så det funkar inte att blåsa på med ett emailutskick till 100 000 i ett multimail en gång. Låg-intensiv lobbying tjänar vi på. Det är slutsatsen vi gör efter att vi bearbetar vår egen prospectdatabas månad efter månad. Det händer en del varje gång vi kör ut våra nyhetsbrev, men det har varit svårt att vidga vyn då de flesta program verkar vilja ha hela kakan i förskott, up front och det finns ingen möjlighet att köpa alla de förslag som de kommer med. Däremot så betalar vi bra för de riktiga leads/sales som genereras. Några erfarenheter som någon kan dela med sig av? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill bara skriva att rubriken låter kul när man läser den..
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, det var tanken att du skulle öppna tråden och läsa den, men att innehållet i ditt svar sedan skulle var lite fylligare, så sätt igång nu och berätta om dina erfarenheter ; ) Rubriksättningen är ruggigt viktig i nyhetsbrev, men det har du redan upptäckt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bra program? Kostnadsmässigt går det väl att göra det urvalet. Dock kan du ju inte veta vilka hemsidor som är affiliates.
I princip så registrar väl de flesta vad deras affiliates har för hemsidor och vilka målgrupper de har, ålder och kön. Det innbär att t.ex. Double eller TradeDoubler borde kunna presentera någon form av underlag på vilken typ av sidor och antal som deras affiliates har. Utifrån det får du väl sedan välje det program som kan tänkas passa bäst för din produkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag började bläddra och söka ännu en gång och SER att det varit en del liknande poster så visst, detta kanske är en onödig tråd, ber om ursäkt för det. Samtidigt så är ett vanligt svar i dessa trådar att man skall söka... ett tecken på att en sådan attraktiv tråd kanske skulle klistras. Jag har ännu inte hittat det jag sökt efter, men jag får fortsätta leta efter den sammanställning jag eftertraktade.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|