FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såg i mina loggar att Mediapartners-Google/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html) brukar vara på besök på sistonde och i första hand laddar den ner alla flash filer på sidan...har hämtat robot.txt ett antal gånger och en (1) gång har den hämtat en php-sida...
Vad gör den? vanliga googlebot är också på besök men denna verkar bara vara ute efter flash? Någon som vet vad den gör? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fick besök av den lille krabaten för första gången idag. Då laddade den endast ner html-filer. Verkar som om den är ute efter bilderna på min site för den hämtade i första hand hem sidor med många img-taggar i.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur vet den att det finns img-taggar i ett dokument utan att hämta hem det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Froogle eller targetted ads (t ex de som visas i Opera) är mina två _gissningar_.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kanske utryckte mig dåligt men när den var inne på freshgames.net så var det bara flash spelen den ladda ner och ingenting annat! så det verkar vara olika för olika...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
men eftersom den bara ladda ner html från kullervo så verkar det ju inte vara så heller... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
De två absolut första träffarna från "Mediapartners-Google/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html)" såg ut såhär: GET /robots.txt GET /alb_show_id46.html Nu när jag spanar närmare i loggen ser jag ju att Mediapartners gjort hundratals träffar men webalizer hittar bara 14... skumt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har Google en separat spindel för bildsöken eller är det nåt okänt? *spännande* :blink:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|