FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man ska ange något speciellt clearingnummer för Nordeas personkonton med personnummer som kontonummer när man för över pengar till dem från andra banker, även från andra svenska banker.
Kolla med dem så vet de säkert vilket det är. Det står i hjälpen på Skandiabanken när man för över pengar men jag sitter inte på min egen dator just nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett fyrasiffrigt clearingnummer på nordea + ett sjusiffrigt nummer som börjar på två nollor. Det är numera ett "studentkonto" men har nog varit personkonto sedan jag fick det när jag var väldigt liten.
1234 0012345 dvs. 1234 är clearingnummret. Överallt fyller man enbart i dessa siffror, google, paypal.. överallt. Inget iban, inget paddande med nollor hit eller dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
alrite. Jag testade en gång till:
Körde clearingnummerkontonummer alltså inget bindestreck eller mellanslag eller något. (kontonummer = personnummer). Får se ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har också Nordea och kör med clearingnummer(3300) + personnummer. Det funkar då fint.
http://www.nordea.se/sitemod/default...spx?pid=205674 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ok fint! Brukar du köra bindestreck mellan clearing och nummer eller spelar det ingen roll?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nepp, inge bindestreck.
|