FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
VIP
|
ser bra ut!
det enda jag tycker du kunde fundera vidare på är typsnittet som kan uppfattas lite otydligt emellanåt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gillar inte reklam på en säljande sida, gör i så fall reklam för en viss bussresa..... (jag menar den för cliche)
Men annars ser det kanon ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste säga att jag gillar sidan också, det enda jag "störde" mig på var den stora fonten längst ner i det svarta samt den extra bannern längst ner på förstasidan, känns som den ligger farligt nära formuläret så man kommer klicka fel ibland
![]() Bra jobbat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Annonserna på högersidan kommer med all säkerhet att innehålla reklam för våra resor, dessvärre har vi inga direkta resor att göra reklam för just nu
![]() Fonten längst ner skall bytas ut då den ser, ursäkta utrycket, för jävlig ut i små storlekar! (samma som i menyn) Eleven, det som du säger är sant, Bannern bör faktiskt flyttas ner en bit....skall ta tag i det vid senare tillfälle! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Som sagt, tycker att siten ser mycket bra ut! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina kommentarer refererar till vad som fanns på http://www.festivalbussen.com/layout/ vid tidpunkten för min post. Jag har 1153x864 upplösning.
* När jag klicka på en länk i navigeringen så får jag ett felmeddelande. Nu vet jag att länkarna inte är färdiga men det sätt som felmeddelandet presenteras gör att jag måste ladda om hela sidan. - Förslag: Gör en bredare och inte lika hög ruta (då ryms felmeddelandet i navigeringsramen högst upp) och inkludera en bakåtknapp (javascript) istället för en URL. * Navigeringstexten ser grynig ut. Samma sak med kontakttexten längst ner (vit text, svart bg). Copyright-texten däremot är tydlig. - Förslag: Använd vanliga fonts för navigeringen och kontakttexten. * Sidan är byggd med tabeller. Använd CSS istället. Nu är HTML-koden full av font face-taggar och liknande. Men jag antar att ni jobbar i Frontpage eller något annat WYSIWUG-program? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Allting är gjort i notepad hittills! Än så länge har vi inte börjat engagera oss i att dela in nånting i css etc. Detta kommer när vi slutligen bestämt oss för exakt hur allting skall se ut! I och med att ca 95% av sidan kommer att vara direkt databashanterad så gör vi inte för mycket jobb i det första steget.....så det slutgiltiga resultatet rent kod-mässigt kommer att skilja sig extremt mycket mot hur det ser ut idag! Jobbar bara för utseendet just nu, inget annat
![]() Att texten är grynig har vi märkt.....funderar på hur man skall lösa det, vill egentligen använda den fonten, så skall se om det går att göra lite bilder av det istället...eller nån liknande variant! /Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ser bra ut, jag gillar den
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då komemr eldprovet här nu då.
Här kommer en "färdig" sida, dock utan alla viktiga system såsom bokningssystem etc. Men den bör fungera bra i alla fall....kommentarer, buggar etc tar jag gärna emot ![]() Nya layouten PS....flashanimationen på sidans top är under ombyggnad...skall bli ljusare(nya bilder) för att matcha bättre! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|