FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Finns inget billigt sätt att få lina och fiber på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ska eventuellt starta ett midre kontorshotell i centrala stockholm (1-3 min med bil från stureplan) om ni vill vara där kan vi dela internetkostnaden + att det finns källarutrymmen som jag inte kan tänka mig att de blir för varmt i.
Det kommer vara mällan 10-20 arbetsplatser som behöver internet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan säga att vi betalar ungefär €600 - €700/mån för 20mbit (mpls), där vi är garanterade 20mbit.
En annan sak. Vad tror ni att ni har för siter som måste ha >10 mbit? Ska man skapa en "ideel förening" där man "driftar ihop" ... låt oss säga ett gäng på 10 pers kanske behövs säkerligen INTE mer än 10mbit ... skulle även tro att man skulle klara sig med 4 mbit. En sådan, sist jag kollade, så kostade den i runda slängar €200 - €300 .. Men, då ingår routern. Resten, FW, Servrar ... övervakning för hackförsök osv, allt får man stå för själv. cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad har MPLS med detta att göra? Eller snackar du om att ni har 20Mbit transmission? Men låter som mycket dyr transmission då. Sedan vilket företat snackar du om? Även om ISP kör sin trafik med MPLS så lär dom inte ge ut din 20Mbit MPLS "taggad" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
vårat WAN är "byggt" med 20 mbit mot huvudkontoret, OCH! vi har direkt access ut mot nätet istället för att gå via vårat huvudkontor som ligger i ett annat land
![]() Men, 20 mbit ut har vi, dock har "port 80 trafik" väldigt låg prio i vårat nät ... men lika fullt, 20 mbit "rakt ut på internet" .... cya, /Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förresten, vem snackar ISP? Jag snackar direkt om leverantörer som Skanova, TDC Song, BT osv .... varför gå via ISP? som lägger på sin kostnad ...
cya, /Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
|
Så Skanova/Song är inte en ISP? Hur menar du direkt ut? Du går fortfarande via någons nät om du inte har peering med nästan alla ISP. Sedan vad har det med saken att ni prioriterar HTTP trafik lågt?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|