FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Letar runt lite efter ett bra webhotell som är med på att kunna hosta en Bittorent Tracker, Dock pratar jag inte om en "jätte" stor tracker, utan med max/ca 20 000 användare. Har räknat lite på vad trafiken skulle kunna ligga på, trackern som jag ska köra liknar många andra trackers, och är open source (prototyp,css). Den är ganska nerbantad ;D. PRQ har ganska bra priser på co-location, frågan är om det finns något billigare, behöver inte så mycket som 1000GB månad, det är överdrivet utan 200 GB borde räcka gott å väl för att vara på säkra sidan. Tacksam för ett enkla, men kom också med avancerade förslag.. ;D \mvh Andreas. EDIT: Ändrade lite enligt regler.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du pratar om så pass stora trafikmängder att det inte blir försvarsbart på ett vanligt webbhotell, utan snarare en dedikerad server, alternativt co-location för din egna maskin.
Det finns inget webbhotell med sinnet i behåll som låter sin server belastas på det sättet utan att ta rejält betalt för det, och då har du inte många kronor kvar till en egen maskin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som det står på www.prq.se så är dom flexibla. Paketen kan du se som prisexempel. Be om att få en offert för dina behov.
Jag har haft co-location hos PRQ i några veckor nu. Intrycket jag har fått av dom hittills är ger full poäng. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
vet ej hur bra de är men tittade innan på glesys.se och deras co-location. Tycker det är bra priser....kanske något värt att kolla upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Vad jag vet så körs både Swebits.org och Piratebay.org hos PRQ. Satsa på PRQ är mitt råd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Finns mängder med olika, tror nog många av dessa som finns fungerar nästan lika bra. Däremot så får man kanske jämföra lite på priserna.
Skulle jag varit du skulle jag troligen sökt på google för att få fram så många företag som möjligt. Några utav dessas jag känner till är box.se , jx.se och dcs.net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket för svaren, jo .. får absolut bli co-location, eller dedicated :P.
Tipsa om ni kommer på något mer =). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ixC: Du har PM.
|