FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen om vi tar resultatet så behöver det inte vara likvida medel ut, det kan (är?) gott och väl vara ett rent bokföringsmässigt resultat. Dvs, deras likvid in täcker inte kostnader. Men jag förstår din reaktion...
Varför inte ringa upp Lunarworks och fråga? ![]() Berätta gärna sen vad du/ni fått fram. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är väl inget ovanligt att ett seriöst företag går back flera miljoner de första åren? Man får ju tänka på att personerna som arbetar naturligtvis tagit ut löner, och det är nog detta som är den allra största kostnaden. Hobbycommunities klarar sig naturligtvis "bättre" och får snyggare siffror eftersom de som arbetar med det inte tar ut några löner. Däremot blir de inte heller lika stora, eftersom seriösa utvecklare föredrar att arbeta mot betalning... Och när de små konkurrenterna är borta är det dags att lansera tilläggstjänster som PRO etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
OK! Nu börjar jag få en mer samlad bild. Förstod aldrig att en "ambassadör" faktiskt var en unge som själv var en väldigt aktiv medlem!
Tack för all info, har aldrig riktigt förstått hur allt hänger samman. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte så konstigt att de vågar lägga ut pengar på en site som har 1'000'000+ medlemmar. Det tog ju 5-6-7 år innan de tjänade pengar på siten överhuvud taget.. 2003-2004 var ju siten allmänt känd som störst i sverige. Allt startade som StajlPlejs 1997-1998? kanske tidigare. Redan när Lunarstorm tog över hade siten 10-tusentals medlemmar.
När de började med lunar som mobiloperatör och allt vad de säljer så hade de redan alla sina kunder. De har aldrig marknadsfört sig för att värva medlemmar är mitt svar, möjligtvis att de lagt pengar på att sälja in sig som annonssida till stora företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Realtid.se har precis kört en artikel som passar in på rubriken i denna tråd.
Så blev Lunarstorm hyperkommersiellt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skribenten är kanske medlem/har läst här?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|