FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag undrar om det finns något program som enkelare kan köra IPconfig / release och renew utan att man måste göra en .bat-fil som jag inte riktigt vet hur man gör?
Någon som vet, tycker det är krångligt att hålla på i nätverket med ipconfig.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag undersökte detta för 2 år sen till win2000 och hittade inte nått sätt...
ville då göra ett program som fråga mig om jag var hemma eller på jobbet o byta ip på den bärbara efter det men det gick tydligen itne va jag fick reda på då... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vet du hur man gör en .bat-fil så man åtminstone bara behöver klicka på den för att köra release?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
KOm på hur man gjorde en, var inte svårt, testa mig fram =).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
dessutom finns ett antal olika program som klarar detta. har inte provat just de här, men här kommer några exempel: IPetC Basic 1.0 IP Changer 2.0 DynamicIP 2.0
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om man vill bygga sitt eget lilla program för att byta IP-adress m.m. på sin burk (speciellt i miljöer där man växlar mellan dynamiska och statiska/fasta IP-adresser), kan man använda sig av en .bat-fil och kommandot 'netsh'. All nätverskonfiguration går att ändra genom att skriva olika parametrar till det kommandot. Med 'ipconfig' kommer man inte lika långt.
(ovanstående gäller åtminstone Windows 2000) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|