Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Affiliate på poker

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-20, 19:09 #11
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Det var ett svar som utstrålar auktoritet och ingående kunskaper om ämnet.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 19:27 #12
blueplayas avatar
blueplaya blueplaya är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 263
blueplaya blueplaya är inte uppkopplad
Medlem
blueplayas avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 263
Citat:
Originally posted by Marcus@Sep 14 2005, 22:26

Det där är inte helt sant. Man kan göra reklam för (ett av världens 3:e största pokerbolag) genom http://www.pokeraffilaite.com som är ett svenskt bolag i grunden. Det som är olagligt är att marknadsföra utländska spelbolag i Sverige. Anledningen till varför just detta program är lagligt beror på att svenskar inte får registrera sig på deras pokersajt för att spela och därmed kan man inte rikta sin marknadsföring mot svenska marknaden. Dock får alltså svenskar bli affiliates.
Får man lägga ut reklamen osv om man blir medlem på poker affiliate?? Eller är det olagligt på något sätt??
blueplaya är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 19:57 #13
Webbsajter Webbsajter är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 130
Webbsajter Webbsajter är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 130
Jag har inte hört om någon privat webbplats som fått böter eller tvingats stänga pga att sidan hade pokerreklam.
Webbsajter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 20:03 #14
blueplayas avatar
blueplaya blueplaya är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 263
blueplaya blueplaya är inte uppkopplad
Medlem
blueplayas avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 263
Citat:
Originally posted by Webbsajter@Sep 20 2005, 19:57
Jag har inte hört om någon privat webbplats som fått böter eller tvingats stänga pga att sidan hade pokerreklam.

Men är det olagligt??
blueplaya är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 20:34 #15
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Jag har inte hört om någon privat webbplats som fått böter eller tvingats stänga pga att sidan hade pokerreklam.
Det stämmer nog men inte börjar Staten via ombudet Svenska Spel att ge sig på de små och svaga. De började med de största webbplatserna, de som har ekonomiska resurser att försvara sig och en stor vilja till att göra det dvs de som är dömda nu i Tingsrätten.
Om de får ett prejudikat genom en Hovrättsdom (om HD inte beviljar prövning) så är det bara att gå på de mindre.
Då räcker det troligtvis med ett litet mail och hot om böter på runt 50.000:- så lär de de flesta vika ned sig snabbt.
En veckas arbete för några personer så lär de ha hunnit med de flesta webbplatser som riktar sig till svenskar.
Med tanke på beloppen som det gäller kommer de nog göra den förhållandevis lilla arbetsinsatsen.

Edit: Det är inte Puttes beg bilar som är motparten och pengarna är inte några tusenlappar...


.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 22:19 #16
Webbsajter Webbsajter är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 130
Webbsajter Webbsajter är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 130
Olagligt!!!!!
Beror på vem du frågar.... staten självklart säger dom officielt att de är olagligt.

Men EU-domstolen har enligt ett likande spelfall i italien. Kommit fram till att Italien måste öppna upp sin spelmarknad för utländska aktörer.
Webbsajter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 22:42 #17
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Jag förmodar att du syftar på Gambellimålet gällande Italien.
Där Expressen själva skriver om det så här:
"I korthet säger Gamebellimålet att den italienska lagstiftningen stred mot etableringsrätten, paragraferna 43 och 49 i Romfördraget. Men domstolen hänvisade också till att nationella domstolar har rätt att besluta i vissa ärenden." (min fetskrift)

Jag ids inte leta upp domen, men kontentan är att det inte är avgjort.

Edit:
Förtydligande. Jag är ingen monopolförespråkare men med tanke på den aningslöshet som finns bland en del medlemmar vars frågor (i andra ämnen) visar att grundläggande kunskap om vad som är tillåtet eller inte är synneligen bristfälliga tycker jag en liten varning kan vara på sin plats.
Om monopolet försvinner kan det finns en del att hämta för de som var tidigt ute.
Om monopolet blir kvar kan det bli en kostsam läxa för de som utan att reflektera över konsekvenserna kör på. Dessutom om de hoppar på det från råd från personer som uppenbarligen inte har en susning om vad källkontroll är.
Systembolaget har dödförklarats ett antal gånger med just EU som argument. Det finns fortfarande kvar, att det tynar bort har inte med EU-domstolar att göra.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-21, 10:07 #18
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av blueplaya
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Det där är inte helt sant. Man kan göra reklam för (ett av världens 3:e största pokerbolag) genom Poker Affiliate som är ett svenskt bolag i grunden. Det som är olagligt är att marknadsföra utländska spelbolag i Sverige. Anledningen till varför just detta program är lagligt beror på att svenskar inte får registrera sig på deras pokersajt för att spela och därmed kan man inte rikta sin marknadsföring mot svenska marknaden. Dock får alltså svenskar bli affiliates.
Får man lägga ut reklamen osv om man blir medlem på poker affiliate?? Eller är det olagligt på något sätt??
Som jag nämnde tidigare. Som affiliate hos Poker Affiliate är det "fritt fram" att marknadsföra dem (under förutsättningen) att du då inte vänder dig till svenskar (vilket inte heller är "möjligt" eftersom svenskar inte får spela poker där). Att marknadsföra poker via Poker Affiliate är det enda tydliga alternativ jag känner till om man vill rätta sig efter bestämmelserna så gott det går.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-21, 12:56 #19
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 241
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 241
Citat:
Originally posted by Webbsajter@Sep 20 2005, 19:57
Jag har inte hört om någon privat webbplats som fått böter eller tvingats stänga pga att sidan hade pokerreklam.
He he... njaa vet väl inte helt om du har rätt. Vi på student fick en liten kyss från LI nu när vi samarbetar med Expekt.

Dom är inte så tama som man kan tro.....
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017