FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur många dagar sätter ni som betalningsvillkor på era fakturor? | |||
10 dagar |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 45.95% |
15 dagar |
2 | 5.41% |
20 dagar |
2 | 5.41% |
30 dagar |
16 | 43.24% |
Antal röster: 37. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag är ute efter vad som är vanligast. Fakturor till företag syftar jag främst på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Just när det gäller till nya företag/kunder så kör vi alltid 10 dagar. När vi fått ett närmare samarbete brukar vi gå upp till 20 dagar som standard och 30 dagar till de absolut största kunderna.
Men 10 dagar är standarden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi kör i princip alltid 20. Anledningen är helt enkelt att de flesta av våra leverantörer har 30...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vanligtvis 10 dagar, att folk ska vänta med att betala en tjänst/produkt de redan fått tillgång till ser jag inte anledningen till, förutom extern hantering av ekonomi och liknande möjligen.
De som vill ha längre än 10 dagar brukar fråga om detta och har i 99% av fallen en vettig anledning till att vi ska ändra det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det som brukar vara standard är 30 dagar. Det innebär å andra sidan bara att man fakturerar tidigare.
Med 30 dagar blir det inget gnäll...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör 14 dagar . . .
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Alltid 30 dagar.. Ej kända kunder gör vi kreditupplysning på vid större affärer. 20´000 + ..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kör i princip alltid 10 dagar, iallafall vad det gäller domäner.
30 dagar tror jag vi kör på webbkonton... -Martin |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|