FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
En ny och intressant post angående länkar som ger en liten inblick i Googles tänkande. Intressant, intressant.
http://www.mattcutts.com/blog/text-links-and-pagerank/ Här till exempel bekräftas att Google nu kan känna igen till exempel köpta länkar. Citat:
Citat:
Angående "rel=nofollow": Citat:
Saxat från hans kommentarer: Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad dom säger betyder ingenting då nästan alla framgångsrika SEOs köper länkar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
En bra regel att tänka på!
Det som officiellt läcker ut från Google är inget att ta i beaktande :huh: Det som betyder något är HUR man länkar, vartifrån, tema och vilken "trust" faktor dom har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/Ove |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, det kan jag hålla med om men det gav en inblick i deras tänkande.
Sedan att dom föreslår rel=nofollow på köpta länkar är ju nästan lite skrattretande även om man förstår varför. Men man ska nog börja tänka lite på hur länkarna placeras om man köper länkar förutom det vanliga PR, antal länkar, tema etc. Det är nog inte längre rekommenderat att köpa en länk på en hög PR sida som står under rubriken "sponsered links". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Att vissa sidor inte kan skicka flöde till utlänkar är ingen nyhet, snarare ett par veckor gammalt minst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker nästan det är lite falskt av google att inte tillåta försäljning av länkar.
Hur skall google avgöra om det är en annonsförsäljning eller en länkförsäljning som sker? Hela googles inkomst baseras på annonsförsäljning. Genom att straffa de webbsidor som gör sin inkomst, eller del av, på att sälja länkar och annonser straffar de sig själva. De tar bort en möjlig inkomstväg för de som jobbar med webben och på det sättet gör de direkt webbaserade tjänster till en sämre inkomstmöjlighet. Tvivlar på att Google på fullt allvar tar bort en sidas möjlighet att fördela pagerank för att de "misstänker" att den säljer länkar baserat på en "sponsrade länkar"-text (vilket jag själv har, men som för nuvarande inte ens innehåller några "köpta" länkar). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En annan sak slog mig just, om ni "köpta" länkar är dåligt, borde inte google straffa tex yahoos webbkatalog först av alla då? Det är ju höjden av köpta länkar .. eniro, gula sidorna?
En köpt länk är ju inte per definition dålig.. rent allmänt tycker jag inte att Matt känns så väldigt förtroendeingivande. Det faktum att han jämför sig med Jeremy på yahoo och verkar ha som mål att tävla med honom i "bloggosfären" gör att det hela känns lite sensationellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat: