FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad funkar best Tradedoubler eller Adsense?
Jag har alltid tyckt att ersättningen från många av Tradedoublers probram verkar vara patetiskt lite. Ska man exempelvis bara tjäna en hundring om man får någon att boka en flygtesa? Vilket betalar sig best att promota av Tradedoublers brogram? Jag vet att det beror på en rad olika omständigheter, men jag vill veta mer vilka program som är säkra i det långa loppet och som kan funka som en kassako. Adsense funkar ganska bra men dom börjar bli jäkligt ojämna. So fort man börjar tjäna bra så kommer det bakslag. ToBad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kassako = det program som lämpar sig bäst för ditt innehåll
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
det är alltid bra att kombinera olika typer av annonser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser att TD är överlägset, framförallt av 2 skäl. Första är att du kan anpassa länkar till din sida, Adsense länkar kan du inte göra något som helst med. Det andra är att du får ersättning för lead/avslut. Det kan inte Adsense erbjuda.
Om du har en bra mobilsida, resesajt, ekonomisajt eller ja vad som helst så vet jag att det går att göra ett avslut för var hundrade besökare. Eftersom avslut i många branscher ger 60-120 kr så tjänar du 60-120 kr/100 besök. Har du Adsense kanske du kommer upp i en CTR på 5-10% med säg max 2 kr/klick. Per hundra besök har du max 10 klick som ger max 20 kr. Det är bara att kolla från toppen av listan på tradedoubler, Active24 - 20% Air France - 50 kr American Express - 75 kr Avis - 80 kr B-One - 75 kr Boxman - 100 kr Byta Lya - 80 kr Dell - 5% ( Jag sålde en skärm för 13.000 kr nyligen, gånger 5%... räkna själv) Bara några exempel. I många fall finns det dessutom möjlighet få upp till 100% bättre ersättning om man genererar mycket avslut. Men det räcker inte ha en sida med några banners, du måste självklart ha innehåll som genererar bra trafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
TD bygger på att man har volym. Jag vägrar bara att befatta mig med deras tattiga gränssnitt för en site där jag har ett par hundra unika om dagen. Dessutom håller jag verkligen inte med om att det skulle gå att få ett avslut / 100 besökare. Snarare ett avslut / 1000 besökare och då är vi tillbaka på att adsense är ungefär lika effektivt ändå.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Mina webbsidor handlar inte om html/webbdesign
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Sedan håller jag med grazzy om att det krävs någorlunda stor trafik för att få TD:s avslutsannonser att ge utdelning. För den lilla sidan som är byggd för besökarna i första hand ger ofta AdSense mer än TD-annonser, det är bara att konstatera utifrån erfarenhet. ToBad: Både Nicklas och digiArts förslag är bra. Kombinera måttliga AdSense-element med det mest relevanta för ditt innehåll som du hittar på TD. Men det att AdSense svänger mycket i fråga om kvalitet på annonserna och betalning per klick, det håller jag med om. Tittar jag på en kanal för en viss sida bara kan det svänga enormt, dock blir det ju viss utjämning när man har sidor i olika ämnesområden. /Bengt
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jag kan tänka mig att TD är betydligt mycket bättre om man redan innan klicket själv upparbetar kunden lite.
Tex att man har en sida med adsense som vanligt, men även små block inbakat i sitt material som i princip går ut på att fråga användaren om han VILL köpa något? VILL du köpa en resa till paris? Klicka då här. På det sättet slipper man skicka iväg en kund på måfå. ==> Högre total CTR. Detta tankesätt kräver ju dock betydligt mera engagemang och talang av webbmastern. Edit: har jag rätt/fel? Ge gärna tips.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||