FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Något som jag reagerade på var att 94% av alla referersbesökare (ca hundratusen) kom från www. komis.se/3g.asp vilket ser ut som en bannerannons för Komis. Men det fanns inga länkar i den annonsen som gick till internetkatalog.se utan om man kollade i källkoden hittade man:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Den var rätt rolig, intressant tråd detta, nästan värt att göra en blocketannons och hänvisa till tråden :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Finns förresten begränsad potential i en länkkatalog som använder sig av jump URL:s, vilket är helt ur tiden ur SEO-perspektiv. Dessutom verkar ju Länkarkiv.com (alias internetkatalog.se) ta emot vilka bullshit-länkar som helst. Det kommer bara dra ner länkkatalogens kvalitet och anseende på sikt. Permanenta, statiska direktlänkar ska det vara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Jag var inne på internetkatalog.se här om dagen och reagerade på siffran 4000 besökare/dag eftersom jag själv har en länkkatalog sedan drygt ett år som bara kommer upp i ca 2000 besök/dag. Efter ett tag hittade jag extrem-tracking statistiken som visade på att det varit 4000 besök/dag tidigare men att det rasat ner mot 1100-1400/dag senaste dagarna. Jag såg även det som skrivit nyligen att majoriteten av besökarna "kom från" www. komis.se/3g.asp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Han gör det bara för reklamens skull... som internet.nu som säljer domänen för 1'000'000kr
Internetkatalogsidan är inte värd mer än några tusen... Riktigt värdelös sida och dålig trafik enligt mig. Jag ska själv lägga ut en av mina sidor för typ 1'500'000 på blocket snart när jag lanserat en ny avdelning..kan nog gen endel besök. Om alexa... jag ligger på 400'000 traffic rank med bara 600 unika per dag på en av mina sidor. vilket är dubbelt så bra som länkarkivsidan med 800'000 traffic rank och 4000 unika per dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Administratör
|
Domän internet2007.nu tillsalu!
500 000 vid snabb affär! Bifogar skärmdump på nuvarande verksamheten. Frukt, Tobak & IT AB
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta var lägre än jag kunde tänka mig ...
Davve, tyvärr är din länk nu väck från mitt länkarkiv. Min länk på din sida gav bara ett litet fåtal besökare medans jag såg på extremetracker att du hade fått 32 från min sida. Din sida har PR 0 och min 5 och nu när jag fick veta vad de 4000 var för något så bryter jag dealen. Du kan ta ner min länk. Sorry, men detta ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Undra hur mina orangea pilar (ikon) hamnade på internetkatalog.se? :unsure:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snabba ryck... Är ersatta med någon annan pilikon nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
tittade på din sida nu och såg att det var samma ikon, inte meningen..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|