FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller på med en sajt som främst inriktar sig på webbradio. Jag har ganska många länkar på sajten som går till olika stationer.
Kan man på något sätt ha en knapp bredvid varje länk som säger "lägg denna till mina favoriter". Och att knappen sedan kan ha funktionen att skriva till en iframe sida som lagts bland kakorna och som i sin tur visas på index sidan varje gång användaren besöker sajten? (om cookies är aktiverat såklart) Eller finns det något annat smidigare sätt att få användaren att lagra sina favoritlänkar på index sidan utan att ha en användare med databas koppling. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det bästa sättet jag kommer på är som du säger cookies. Men sen har vissa besökare cookie-paranoja så tjänsten kommer inte fungera för dem. En annan lösning är efter ip och det är en riktigt dålig lösning
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att läga efter ip-nummer kommer inte att fungera.
Vill du inte ha en databas kanske du kan ha en vanlig fil på varje användare. Identifiera användaren med en cookie eller med att användaren anger ett användarnamn eller någon kod. Att lagra favoriter i en cookie är nog inte så bra om webbläsaren har en begränsning på antalet cookies den lagrar. Det finns någon regel att högst 250 eller 300 cookies ska lagras. Dock vet jag inte om det är en regel som efterlevs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||