Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google Adsense har stängt ner kontot

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-01, 01:35 #1
Webmacs avatar
Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Aug 2005
Supermoderator
Webmacs avatar

Nu fick jag precis ett mail från google att dom stängt ner mitt konto pga ogiltiga klick.
Har exprimenterat mycket med site map funktioner på sistone och tror att det kan vara därför.

+ att det är 3 olika personer som använder min dator och kollar min sida regelbundet, samt att man ibland klickar på adsense reklamen för att kolla vad det är man helt enkelt gör reklam för tror jag kan vara en bidragande orsak.
Finns det nu någon chans att ansöka om nytt konto?
Man vill ju gärna ha Adsense Content för jag tycker det är bra samt att dom anpassar reklamen till sidan helt över förväntan.

Kan inte logga in på kontot samt att alla ihopsamlade inkomster har raderats.

Någon som har liknande erfarenheter och vill dela med sig av sin visdom?

I´m devastated
Oläst 2005-09-01, 01:38 #2
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
Ajdå, att själv "då och då" klicka på sin egna reklam tror jag inte är någon bra idé alls. Om man är nyfiken kan man ju alltid direkt gå till sidan genom att skriva in url'en (den står ju allt som oftast i google-reklamen).

Vet inte hur de är mot kunder som de stängt av men du kan ju alltid försöka maila dom och förklara läget och försäkra dom om att du inte kommer klicka på din egna reklam igen.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-01, 02:01 #3
Webmacs avatar
Supermoderator

Supermoderator
Webmacs avatar

Citat:
Originally posted by mellow@Sep 1 2005, 01:38
Ajdå, att själv "då och då" klicka på sin egna reklam tror jag inte är någon bra idé alls. Om man är nyfiken kan man ju alltid direkt gå till sidan genom att skriva in url'en (den står ju allt som oftast i google-reklamen).

Vet inte hur de är mot kunder som de stängt av men du kan ju alltid försöka maila dom och förklara läget och försäkra dom om att du inte kommer klicka på din egna reklam igen.
Ja har precis skrivit ett välformulerat "förlåt mig brev" och beskrivit min okunskap.
Det är ändå bra att dom är hårda på reglerna det hjälper ju faktiskt oss som är seriösa med reklamen en hel del.
Anledningen till att dom stängt ner just mitt konto beror ju på min okunskap inom hemside underhåll.
Det måste nästan vara mina sitemap expriment som jag höll på med igår.
Men man lär sig något nytt varje dag Kan tilläga att det inte var några extrema summor jag förlorade på nerstängningen.

Det är ju nästan bättre att det hände nu, tänk om man haft några 100 dollars på kontot och dom stängde ner då hade man ju börjat gråta och gnissla tänder.

För övrigt tycker jag google adsense är det smartaste annonseringsprogrammet och hoppas verkligen att jag får ett nytt konto av google teamet.
Oläst 2005-09-01, 10:27 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Klickar du regelbundet på annonserna själv så får du ju helt klart skylla dig själv. Det går att högerklicka på en annons och sen murva fram urlen den pekar på den vägen. Såg även att det fanns någon plugin till IE (?) nu också som stoppade annonser från vissa publicent-id om man känner att det är ett väldigt stort problem för en själv.

Det är väldigt svårt att få tillbaka sitt adsense-kontot som jag har förstått det, särskilt om det inte är en stor webbplats du driver.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-01, 10:59 #5
Webmacs avatar
Supermoderator

Supermoderator
Webmacs avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 1 2005, 10:27

Det är väldigt svårt att få tillbaka sitt adsense-kontot som jag har förstått det, särskilt om det inte är en stor webbplats du driver.
Nohhh! crap också detta var tråkigt att höra...
Oläst 2005-09-01, 11:26 #6
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Idiotiskt egentligen att de håller på sådär, varför gör de helt enkelt inte som TD? Dvs lägger en cookie på den dator som affiliaten vanligen använder och kan därmed städa bort ogiltiga klick. (ja, det går att ta bort cookien, men det minimerar iaf sådana här besvär)
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-01, 11:38 #7
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jag har fått intrycket av att det finns en spärr på den egna ip-adressen.
Har råkat av misstag klickat själv på annonser någon gång på en nyupplagd sida, utan att det registreras.
Men kan ha fel där.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-01, 16:38 #8
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Om du förlorat ditt konto kan du förvänta dig en lång radda för-formaterade mailsvar på det du skriver och glömma att använda Google Adsense igen. Alla inkommande ansökningar till Google från ditt IP, din e-post eller angående samma sida flaggas omedelbart och leder till fler spärrar (så om du använder din e-post för att ansöka i en annan persons namn och från en annan dator flaggas även dessa som blockade).
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-01, 16:59 #9
Webmacs avatar
Supermoderator

Supermoderator
Webmacs avatar

Med andra ord så är det alltså typ omöjligt att få kontakt med dom eller?
Det verkar inte finnas några tel nr heller att ringa.
Enda alternativet som finns kvar är att skicka e-mail från ett annat mail konto dessutom från en annan dator än min egen.
Ska jag sen där beskriva min situation ytterliggare en gång och hänvisa till mina gamla uppgifter och förklara att jag har nu läst igenom avtals vilkoren grundligt mm.

Hur har ni andra gjort som fått era adsense konton avaktiverade?
Det är ju egentligen bra att dom har nolltolerans mot spammare mm, men jag är seriös och den situationen uppkomm genom misstag från mig. (dom finns beskrivna höre upp i tråden)

Jag vill ju inte heller hålla på att fiffla och skicka mail och låtsas att jag är någon annan, så vad göra?
Oläst 2005-09-01, 17:04 #10

Förstår inte hur du kan klassificera att du medvetet har klickat på annonserna som misstag?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017