FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om det är rätt forum att skriva i men jag undrar vart man kan läsa om villka regler som gäller för att ha turneringar i poker på en sida... Det jag tänkt är att vinnaren av turneringen får 1 eller 2 triss lotter eller något annat är detta olagligt? Tips på vart man kan läsa om sånt här tack på förhand
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl själva pokerturneringen på din hemsida som är olaglig? Om du driver den som svensk i Sverige i alla fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade lotteri inspektionens sida till slut
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ha servern utomlands, registrera domänen på en utländsk adress.
Lotteriinspektionen kommer inte kunna stänga ner dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker inte man ska lyssna på lotteriinspektionen jämt. Om man nu ska lyssna på dem i det här fallet så är det helt förbjudet att ha någon som helst tävling där man kan vinna typ trisslotter. Poker är inte ett lotteri utan ett skill-game, det krävs en prestation, ett tävlingsmoment för att vinna.
Det är därför man får skriva typ en slogan och sånt vid reklamtävlingar för annars skulle det vara ett lotteri. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Bilda ett off-short company i Gibraltar e.dyl.
No Tax, no I.V.A. (moms) No company tax (om ditt bolag går med vinst.) No sociala tax, Och du är helt skyddat mot lotteriinspektionen etc. Dom har ingen insynsrätt, ingen kontroll av ägare-förhållande eller vart/vem vinst i bolaget tillfaller. Kostar ett par tusen spänn att öppna ett bolag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är fastihetsmäklare här nere på Costa del Sol i Spanien och till många av mina kunder bildar vi (kundens advokat och jag) offshore bolag i Gibraltar p.g.a alla skatteteckniska fördelar. Jag tror att ett litet spelbolag kostar inte mer än ett par tusen. Allt beror på vilken advokat ect. du tar. En svensk dyr advokat ,med ett flott kontor i city eller en spansk/Gibratar advokat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du kollat vad som krävs att få tillstånd för dela några trisslotter i en turnering?
Om det nu är bara 2 trisslotter så verkar det vansinnigt att hålla på med bolag utomlands och advokatinblandning. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|