FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Räknas det som spam av google bot om man har länkar på varenda undersida man har till startsidan, säg att man har ca 60 undersidor. Jag verkar aldrig få ens den minsta pagerank som går att få nåt måste jag göra fel.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, det kan jag inte tänka mig att det gör. Då skulle ju google spamma alla sajter på nätet....
Om du tänker dig att du har en sajt med x-antal sidor/undersidor, på varje sida/undersida finns alltid menysystemet, vilket då innebär att man har en länk på varje sida/undersida till sin index-sida. Eller jag kanske missuppfattar din frågeställning....? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I princip alla siters navigering har en länk tillbaka till startsidan på samtliga undersidor. Det är dessutom rekomenderat att ha en bra intern länkstuktur som inte laddar på PR på endast en sida utan att få en jämnare fördelning av densamma (nåja, inte lika viktigt som att ha en *användarvänlig* sida!!!)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan så får du inte PR genom interna länkar, interna länkar delar ut den PR du har. Du får PR genom länkar från andra sidor som länkar till dig. Detta beror på webbsidans PR värde och hur många andra länkar de har på sidan (interna och externa). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|