FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
För det första så går det inte. De flesta moderna webbläsare kan ändra textstorleken oavsett vilken enhet den är satt i.
För det andra så borde det gå att höja den. Vanligtvis kommer den nog inte röras alls av besökarna, men de som behöver höja den för att se vad det står får väl stå ut med att bakgrunden syns. Annars ser dom inte överhuvudtaget och det är ju ännu sämre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag ser tyvärr ingen text. Men är nyfiken på hur der ser/såg ut. [/quote] Jag menar siffrorna på kartan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag modifierade "Dynamic Heading Generator" så att en simpel border ritas ut. Resultatet kan ses här: dynamisk bild
Jag bifogar källkoden. Tänk på att ange rätt sökväg till teckensnittet som ska användas etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett nytt försök att bifoga källkoden:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Motsvarande lösning gjord med CSS (bör dock snyggas till med klasser...):
Kod:
<font style="font-size: 500%;"> <div style="color: #9cf; position: absolute; left: 100px; top: 20px; z-index: 5;">Vanlig Text</div> <div style="color: #000; position: absolute; left: 99px; top: 19px; z-index: 4;">Vanlig Text</div> <div style="color: #000; position: absolute; left: 99px; top: 21px; z-index: 3;">Vanlig Text</div> <div style="color: #000; position: absolute; left: 101px; top: 21px; z-index: 2;">Vanlig Text</div> <div style="color: #000; position: absolute; left: 101px; top: 19px; z-index: 1;">Vanlig Text</div> </font> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|