FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Anpassar ni era sidor för FireFox och andra mindre webbläsare? | |||
Ja, självklart! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 64.91% |
Ja, för alla nya sidor jag skapar. |
14 | 24.56% |
Nej, men jag försöker få det att vara hyffsat kompatibelt (tex. utan div lager) |
6 | 10.53% |
Nej, IE är överlägset störst så jag bryr mig inte! |
0 | 0% |
Vet ej |
0 | 0% |
Antal röster: 57. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kollar sidorna i FF, IE och Konqueror, har gett upp med Opera har det inte ens installerat längre. Funkar det i FF och Konqueror ser det bra ut i Opera också.
Ett snabbt överlag i statistiken av 7 sidor så är det ca 11% som har FF. Så naturligtvis kan man inte anpassa enbart för IE. EDIT: Har visst kvar Opera i Linux burken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kör med FF så självfallet kollar jag att sidor funkar i väl i FF.
Jag gjorde dock klart min första xhtml sida igår och var förfärad över hur mycket som blev galet med IE efter att ha kollat med FF under utvecklingen, så det verkar vara bäst och testa i IE och sedan anpassa till FF. Jag trodde det skulle vara tvärtom pga mina tidigare erfarenheter med IE och Netscape. IE brukade tidigare vara väldigt förlåtande och lyckas rendera även om man hade riktigt korrupt struktur på sin html. Som tur är jobbar jag nästan uteslutande med flash och jag måste säga att det är otroligt skönt att kunna fokusera på själva funktionaliteten istället för att lyckas hacka sig till ett resultat som fungerar på de vanligaste webbläsarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
[QUOTE=Header,Jul 14 2005, 15:25]Så naturligtvis kan man inte anpassa enbart för IE.
EDIT: Har visst kvar Opera i Linux burken. [/QUOTEnej, precis. om man driver en mindre site, som kan kosta på sig att förlora minst 10% av besökarna (säkerligen fler, pga andra relaterade orsaker). Så kan det kanske vara ett ok sätt att se det, men ändå inte iom att merarbetet är obefintligt nästan nuförtiden. Har man en större site, med ett stort antal besökare, så måste man välkommna samtliga besökare, nåt annat är att skjuta sig i foten. Det finns två varianter att lösa kompabilitetsproblemen, antingen kör man gamla fina forkade lösningar, eller så kör man smarta korrekta standardlösningar. : ) men det man inte gär är tackar nej till besökare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Var vänliga och moderera bort min dubbelpostering, det blev nåt vajsing på serversidan....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är snarare så att man försöker anpassa sidan till IE efter att ha utvecklat i firefox. Frågan borde varit: Anpassar ni era sidor för Internet Explorer? Och det borde man göra, man ska ju inte låsa sig till en enda webbläsare! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anpassar aldrig någon sida efter någon speciell webbläsare, däremot anpassar jag sidan ALLTID efter W3.org-standarderna. Självklart kollar jag sedan så att sidan ser bra i alla webbläsare (egentligen bara IE och Fx eftersom funkar den bra i Fx så funkar den bra i de resterande webbläsarna som följer W3).
Jag hoppas att IE7 för en gångs skull kan följa W3-standarden så man slipper det extra jobbet som det innebär med IE i nuläget. I övrigt kan jag tillägga att Firefox förkortas Fx och inte FF: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ja tycker den inte verkar kunna det..
|