FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hotmail slänger mina verifieringsmail som min sida skickar ut.
Vad kan man göra för att slippa det? Exempel på hur brevet ser ut. Kod:
Välkommen till Klubbat .se. Genom att klicka på följande länk verifierar du din e-post adress. http://www. klubbat .se/verifiera.php?randomstring=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett tips är att du endast skickar ut ett lösenord, man får alltså inte välja ett eget lösenord vid registering, utan sidan genererar ett och skickar. Inga www-adresser i mailet överhuvudtaget!
Detta funkar utmärkt för mig, man behöver aldrig oroa sig för antispam-filter! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eller så söker man i forumet om liknande problem, som andra har haft och kanske hittar en lösning där...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eller vågar man vägra hotmail konton, det finns inget mer skit än det. Man har så stora problem med det. 1 av 10 mail kanske kommer fram om man har tur, antingen slängs mailet som spam, deras hotmail box är full eller helt enkelt fungerar inte.
Många betalsidor har vägrat tillåta hotmail addresser, hotmail var något stort för länge sedan nu är det ett spam och icke fungernade sak. Smidigast skulle nästan vara erbjuda alla gratis mail konto. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag brukar informera ex "Om du har Hotmail, läs det här först!" som sen visar ett litet fönster där det förklarar att man ska kolla sin skräppost-mapp för att breven kan komma där, samt vad man mer kan kolla om brevet inte kommer fram.
Enkelt och fungerar nästan alltid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade samma problem som du, mina auth emails slängdes av hotmails.
Efter att ha testat runt med lite olika brevmallar fick jag fram en som aldrig slängdes för mig: Kod:
$subject="EX auth code"; $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: Admin@EX\r\n"; $to="[email protected]"; $message="Hi $fullname, here's your login information from Exempel:<BR>" ."Username: $login<BR>" ."Password: $password<BR>" ."Authorization code: $auth<BR>" ."Copy the following link into the adress bar and then press enter to authorize yourself:<BR>" ."<a href=lank>www.adress.com</a>"; mail($to, $subject, $message, $headers); Man vet dock aldrig när hotmail ändrar något så att man hamnar i spam-boxen igen. <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att själv behöva skriva mailen eller anpassa dom för att komma fram ser jag som en dålig lösning. Skrota hotmail istället, rfc säger inte att klienten ska behöva "skriva inehållet" på ett visst sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
det är för övrigt auth brev, så det handlar inte om att sätta restriktioner på användarnas egna utgående emails... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|