Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

orgasm.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-02, 20:08 #1
antipod antipod är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Nykomling

Jag äger orgasm.se och kan eventuellt tänka mig att sälja domänen om budet frestar. Ett läckert namn med stor potential. Har ingen statistik.

Maila buden till: giooig gmail com eller skicka ett gulligt PM.

Obs! Det är bud jag vill ha, inte prisförfrågningar.
antipod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-05, 11:33 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Finns nog ingen större anledning att hosta upp massa pengar för en domän som denna om man inte startar något nytt. Har den däremot trafik så är det mycket lättare att sälja. Lägg ner lite tid på ett litet projekt och släng upp och sälj den om några månader för mer än vad du förmodligen får nu.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 22:38 #3
Nykomling

Nykomling

Har fått en del mail som jag inte orkat bry mig om för jag är ganska trött på alla oseriösa svar och mail man får från medlemmar i detta forum.

Först klargör jag tydligt att jag inte har någon statistik. Likväl så är första frågan jag får en fråga om jag har någon statistik. Nej jag har inte någon statistik, isåfall skulle du fått den och jag hade antagligen publicerat statistiken i mitt första inlägg. Begrip!

Precis som när jag sålde motocross.se så ska folk alltid komma in och skriva en massa skamliga bud som ligger långt under priset jag köpte domänen för. 50 KR 100 KR 300 KR. Knip igen istället. Ni förstör bara min tråd. Inser ni inte att jag som ägt domänen sedan 2003 har spenderat mer än så på att bara förnya den varje år?

Försöker vara trevlig men jag blir bara irriterad när massa idioter ska förstöra för andra. Hur många vill lägga ett seriöst bud när grazzy säger "50 kr bjudet"?

Det är inte ens humor, bara ren sabotage för andra. Gå och gör något vettigt istället.

Tack till dem som faktiskt är seriösa.

FredrikMH: Tack för tipset.
Oläst 2005-07-19, 09:23 #4
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Jag är ganska trött på alla oseriösa svar och mail man får från medlemmar i detta forum.
Välkommen till WN..

MEN det finns också en hel del svar som kan vara värda att tänka mer på tex att du måste ha något att visa upp
om du ska sälja domänen i fråga.

Lägg upp domänen online och försök att bygga upp lite trafik samt innehåll under en tid för att sen sälja den. Det var lite över 260.000 som sökte på tex orgasm under Juli så det kan finnas en chans att få lite trafik samt intresse från nätet om du lägger ner lite tid på det..

Och det behöver inte handla om exakt ordet orgasm utan kolla även in andra varianter som har med orgasm att göra så kan du hitta en nische som inte är lika svår att slå sig in i och där du kan få skapligt med trafik från SE's ganska så snart. Fortsätt att hitta varianter på sökord, bygg fler sidor med bra information och lägg upp tex adsense annonser till att börja med så kan det bli lite extra pengar per månad. I längden så kan du tjäna betydligt mer per månad än vad du gör idag om du säljer den..

Du måste ha något att visa upp historiskt om du ska få ut något av din domän eller också kan du test att lägga ut den till försäljning på några av alla auktionssiter tex sedo.se eller liknande.. Tänk på vad du själv kan få ut av domänen vs mot att sälja den. Om det endast kostar några tior samt ett par timmar per månad så kan det vara värt att ha kvar den under en längre tid då ämnet ständigt är aktuellt och inget som kommer att försvinna om några år.

Låt aldrig kunden bestämma värdet på dina produkter utan det är bara du som bestämmer värdet på dina egna produkter.. Kolla vad du kan tjäna på att behålla den jämfört med vad du får ut av att sälja den

Just my 2c

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-19, 10:02 #5
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
*Rensat från lite orelevanta inlägg*
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-19, 20:56 #6
Nykomling

Nykomling

Decibel: Tack så mycket för att du rensade tråden! Jag uppskattar det verkligen. Det visar att WN står för kvalité.

Jag tänker följa Tomas B och FredikMH's goda råd och bygga upp en sida eftersom att det lönar sig på sikt. Tar gärna emot förslag. Kan även tänka mig ett samarbete med någon. Är du intresserad så är det bara skicka ett PM eller kontakta mig på mailen som står skriven i mitt första inlägg.

Tack alla!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017