FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag blev tidigare idag inbjuden av en bekant till Linkedin.com som är en site för att bygga professionella/sociala nätverk. Ganska intressant att se vad för kontakter man har bara genom bekantas bekanta.
Någon här som är med och har fått ut något vettigt av det, eller är det mest att se som en "kul grej" att man har kontakter inom halva internetvärlden bara 3-4 steg bort från sig själv? //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som gamla sixdegrees och liknande. "Bygg ditt nätverk". Det är kul ett tag, men - precis som du antyder - så kommer det inget vettigt ur det. Tycker jag i alla fall, jag körde det i höstas/vintras nån gång, men inte längre. Den enda eventuella användning jag haft är att kolla upp lite bakgrundsinfo om folk man har kontakt med, men det var sällan de fanns med, troligtvis har de mycket fler registrerade nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Problemet är att det finns grymt många tjänster av den typen nu.
Jag tror även att google sponsrar/äger en liknande tjänst. Namnet börjar på o men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet. Sedan finns det väl en som heter High5, och tusen åter. Att det finns så pass många innebär att det är svårt att hitta en som samlar alla, om ni förstår vad jag menar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|