FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man kan ju alltid jämföra webbhotell som man jämför övriga företag genom att titta på omsättning, antalet anställda och liknande - även om domäner är det lättaste och förmodligen mest rättvisande sättet att jämföra.
Sedan är det givetvis skillnad på kunder som bara köper subventionerade domännamn och innebär en förlust och kunder som köper webbkonton för X kr/år. Och givetvis är Loopia ett vinstdrivande företag som tänkt sig räkna hem detta på ett eller annat sätt - att den sedan handlar om fula metoder vid uppsägningar finns det inlägg i andra trådar som dementerar. Att det sedan finns de som borde lägga mer tid på att korrekturläsa sin egen hemsida än att försöka klanka ner på konkurrenter tänker jag inte kommentera mer än så här.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
3 månaders uppsägningstid är inte speciellt mycket att säga om, inte i affärssammanhang i allafall. Ett hyreskontrakt kan ju ligga på 9 månader och uppåt och då pratar vi betydligt större belopp. Men det är väl inga problem för konkurrenter. Det är väl bara att profilera sig som "ett webbhotell med 1 dags uppsägning". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har klantat mig med uppsägning av statistik och liknande på Loopia.
De har hanterat det utmärkt varje gång. Återigen ser vi att Loopia ligger i täten vad gäller marknadsföring och pr på Internet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag förstår att det är det enklaste (och trevligaste) sättet att räkna om man nästan ger bort domänerna. Det mest korrekta sättet vore ju att räkna antalet kunder. Men vem bryr sig egentligen om antalet kunder/domäner, det är ju omsättning och i slutändan vinst spelar roll. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Fan jag som fick betala 5.00:- + moms förr-förra veckan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Björn > Nej, bara för att du har 20 st domännamn hos oss så är du inte 20 st unika kunder. Har du ett webbhotellskonto hos oss så är du en kund till oss.
Vi har idag ~ 49 000 domännamn hos oss, varav det totala antalet unika kunder av dessa överstiger det totala antalet domännamn hos något annat svenskt webbhotell. Det mest korrekta sättet vore givetvis att räkna det totala antalet kunder hos respektive webbhotell. Detta är dock uppgifter som ingen/ett väldigt litet antal webbhotell uppger offentligt. Antalet domännamn som ett webbhotell har hos sig, under olika toppdomäner, är i regel publik information. Det går t ex att se det totala antalet domännamn under .se, för de största operatörerna, på följande sida: http://dnscheck.nic.se/operators.pl. Denna information finns även för generiska domännamn (.com, .net, .org osv) i Sverige, på följande sida: http://www.webhosting.info/webhosts/tophosts/Country/SE |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ser inte riktigt att det ligger någon bedrift i att lyckas bli "störst" genom att sälja domäner för lägre pris än de köps in för, och sälja årsabbonemang för växelpengar.
Ur konsumentsynpunkt är det ju bra med låga priser på bra tjänster. Jag har svårt att vara opartisk, även fast jag vill, detta inlägg är helt och hållet mina privata åsikter och synpunkter och ingen officiell talan från vårt företag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|