Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia endast 4kr för webbhotell!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-14, 21:07 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Man kan ju alltid jämföra webbhotell som man jämför övriga företag genom att titta på omsättning, antalet anställda och liknande - även om domäner är det lättaste och förmodligen mest rättvisande sättet att jämföra.

Sedan är det givetvis skillnad på kunder som bara köper subventionerade domännamn och innebär en förlust och kunder som köper webbkonton för X kr/år.

Och givetvis är Loopia ett vinstdrivande företag som tänkt sig räkna hem detta på ett eller annat sätt - att den sedan handlar om fula metoder vid uppsägningar finns det inlägg i andra trådar som dementerar.

Att det sedan finns de som borde lägga mer tid på att korrekturläsa sin egen hemsida än att försöka klanka ner på konkurrenter tänker jag inte kommentera mer än så här.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 21:22 #12
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Citat:
Och givetvis är Loopia ett vinstdrivande företag som tänkt sig räkna hem detta på ett eller annat sätt - att den sedan handlar om fula metoder vid uppsägningar finns det inlägg i andra trådar som dementerar.
Instämmer. Hade själv inga problem att annulera en beställning på ett konto då en kund och jag hade missuppfattat om vem som skulle beställa webbhotell. Inga problem trots att fakturan/orna var utskickade.
3 månaders uppsägningstid är inte speciellt mycket att säga om, inte i affärssammanhang i allafall.
Ett hyreskontrakt kan ju ligga på 9 månader och uppåt och då pratar vi betydligt större belopp.
Men det är väl inga problem för konkurrenter. Det är väl bara att profilera sig som "ett webbhotell med 1 dags uppsägning".
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 21:42 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag har klantat mig med uppsägning av statistik och liknande på Loopia.

De har hanterat det utmärkt varje gång.

Återigen ser vi att Loopia ligger i täten vad gäller marknadsföring och pr på Internet.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 22:22 #14
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Citat:
Originally posted by JonathanS@Jul 14 2005, 16:34

På vilket sätt är det möjligt att mäta antalet kunder hos (storleken på) ett webbhotell förutom genom att räkna antalet domännamn?
Jag har ett webhotells-konto hos loopia, men jag har nog säkert 20st domäner, är jag då 20st kunder?

Jag förstår att det är det enklaste (och trevligaste) sättet att räkna om man nästan ger bort domänerna. Det mest korrekta sättet vore ju att räkna antalet kunder. Men vem bryr sig egentligen om antalet kunder/domäner, det är ju omsättning och i slutändan vinst spelar roll.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 00:06 #15
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Fan jag som fick betala 5.00:- + moms förr-förra veckan
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 00:06 #16
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Björn > Nej, bara för att du har 20 st domännamn hos oss så är du inte 20 st unika kunder. Har du ett webbhotellskonto hos oss så är du en kund till oss.

Vi har idag ~ 49 000 domännamn hos oss, varav det totala antalet unika kunder av dessa överstiger det totala antalet domännamn hos något annat svenskt webbhotell.

Det mest korrekta sättet vore givetvis att räkna det totala antalet kunder hos respektive webbhotell. Detta är dock uppgifter som ingen/ett väldigt litet antal webbhotell uppger offentligt.

Antalet domännamn som ett webbhotell har hos sig, under olika toppdomäner, är i regel publik information. Det går t ex att se det totala antalet domännamn under .se, för de största operatörerna, på följande sida: http://dnscheck.nic.se/operators.pl. Denna information finns även för generiska domännamn (.com, .net, .org osv) i Sverige, på följande sida: http://www.webhosting.info/webhosts/tophosts/Country/SE
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 00:18 #17
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Originally posted by Yohan@Jul 15 2005, 00:06
Fan jag som fick betala 5.00:- + moms förr-förra veckan
Hårt slag... måste vara svårt att sova om nätterna nu?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 00:30 #18
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by b_andersson@Jul 14 2005, 22:22

Jag förstår att det är det enklaste (och trevligaste) sättet att räkna om man nästan ger bort domänerna. Det mest korrekta sättet vore ju att räkna antalet kunder.
Att räkna sina egna kunder kan förhoppningsvis alla göra utan större problem; att däremot räkna konkurrenternas kunder är svårare.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 12:29 #19
hubberts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Citat:
Denna information finns även för generiska domännamn (.com, .net, .org osv) i Sverige, på följande sida: http://www.webhosting.info/webhosts/tophos...osts/Country/SE
Citat:
Att räkna sina egna kunder kan förhoppningsvis alla göra utan större problem; att däremot räkna konkurrenternas kunder är svårare.
En av konkurrenterna går nog att räkna rätt så bra. Tittar man på det hotellet som ligger först, där är det inga 4:- per år i hyra (snarare 5.000-7.000), och domännamnen slumpas inte bort där.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 12:39 #20
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag ser inte riktigt att det ligger någon bedrift i att lyckas bli "störst" genom att sälja domäner för lägre pris än de köps in för, och sälja årsabbonemang för växelpengar.

Ur konsumentsynpunkt är det ju bra med låga priser på bra tjänster.

Jag har svårt att vara opartisk, även fast jag vill, detta inlägg är helt och hållet mina privata åsikter och synpunkter och ingen officiell talan från vårt företag
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017