FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag har en sida som kommer att behöva mass-utskick av sms om några månader. Problemet är att jag vill inte använda mig av yo.se numera mosms.se eller liknande. iaf till saken. Jag har hört talas om sms-modem/sms-server och det verkar vara praktist. Frågorna som lyder är: 1. Går det att ta betlt för att en person skickar sms till ens sida? typ som yo fast utan yo :P 2. Vad kostar det per sms man skickar? 3. hur betalas detta? är det på teleräkningen? 4. Vilka andra kostnader finns det? MVH Pochen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe well, riktigt så enkelt är det inte
![]() Det finns ingen "sms-server" eller "sms-modem" som möjliggör betalning, det är avtal mot mobiloperatörerna som krävs. Bara för att du skickar SMS via en uppringd förbindelse innebär inte att det inte kostar per SMS, tvärtemot så betalar du mer för SMSen när du submittar direkt in i operatörens SMSC än när du anlitar någon "SMS-provider".
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Aj då.
Så vad rekomenderar du att jag använder för massutskick av sms? och även kunna ta betalt av kunden. är yo.se det bästa alternativet då? jag är inte ute efter att kunna gå med vinst. bara kunna skicka så många sms som möjligt för lägsta pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilken volym handlar det om? Vad ska du ta betalt för? Utskicket?
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att skicka ut information till mobiltelefonen kan tolkas som oönskad reklam och man kan hamna i trubbel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tobbe: Det kan ibland handla om runt 1000 st ( beroende på omständigheterna) ibland mycket mindre. Men jag säger 1000 som start. mer än så blir det inte i början.
Jag tänkte ta betalat genom att de skickar in ett sms till mig som reggar dem i en databas. Detta skulle kosta visst antal kr och på så vis få betalt. Genom att få betalt där ger det en budjet till utskicken av smsen senare. Lite svårt att förklara :P Jonas: Detta är själv en funktion de väljer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|