FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej.
En generell fråga som möjligen tidigare blivit besvarad, men jag kunde inte hitta något svar. Gällande ersättningen i Adsense... Hur viktig är klick %? Är det viktigare att ligga på en hög klick % eller antal klick? 3 alternativ.. en sida har 75 visningar och 9 klick =12% en sida har 100 visningar och 10 klick = 10 % en sida har 125 visningar och 12 klick = 9,6 % Vilken av dessa sidor är att föredra? Vilken ger högst ersättning? Slutklämmen: ska man satsa på hög klick% eller antal klick? Tacksam för lite snack runt grejen.. Om jag missat ett tidigare inlägg om detta så ursäktar jag mig. /P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
Du får väl betalt för varje klick så det är väl det enda som spelar roll? Mao 12 klick ger mer än 9 klick, fast det beror ju på vilka annonser folk klickade också
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kortsiktigt sett, som en ögonblicksbild, är naturligtvis antal klick det enda intressanta, det är ju bara det vi får betalt för.
Men CTR är ju en viktig information, likaså den omräknade siffran för CPM som du ser i statistiken. Med hjälp av de siffrorna kan jag dra en del slutsatsar som gör att jag kan förbättra inkomsterna på längre sikt. Så när du frågar: Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det du skall satsa på är en så hög CPM som möjligt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gör man? En besökare och klick på en "högoddsare" så har man utan problem 100 i cpm..
100 i CPM och bra volym med trafik, då kan vi snacka.. Min högsta "riktiga" CPM (25k+ imps över ett halvår) är på lite över 27 usd. Det blir såklart lite stålar över tid, men inte direkt så att man beställer en jaguar till .. heh. Det är väl lite oundvikligen så dock att ju mer trafik, desto lägre CPM. Återvändande besökare klickar inte på annonser :/. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|