Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Minnet tar slut

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-11, 03:10 #11
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
Medlem
abrakadabrafems avatar

Citat:
Ursprungligen postat av andreasr
Citat:
Ursprungligen postat av abrakadabrafem
Har redan gjort detta och kommit fram till att det antagligen är minnet... Driver_irql_is_not_less_or_equal och så felkoder och skit... Har suttit i timmar.
Hej abrakadabrafem.
Felmeddelandet Driver_irql_is_not_less_or_equal tyder på att det är en drivrutin som spökar för dig. Det kan t.ex vara till en extern hårdvara vars drivrutin inte är kompatibel med en ny hotfix från Windows eller likn.
Längre ner på blåskärmen brukar det stå vilken fil det gäller (t.ex namnet.sys).
Jo... en gång var det drivrutinerna till ljudkortet... då installerade jag om alla drivrutiner till ljud och grafik men det verkar ju inte ha funkat tyvärr :S Man kan ju tänka sig att det skulle vara grafikkortet annars... ibland står där inga filnamn och ibland som du säger, sys-filer som kommer lite varstans ifrån...
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-11, 05:55 #12
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Björn

*host* Låta WINDOWS bestämma?
Haha, sämsta jag hört på länge.

Växlingsfilen skall vara dubbelt så stor som mängden RAM-minne man har. Varken mer, varken mindre.
Att låta Windows bestämma försämrar snarare prestandan eftersom när Windows ökar storleken på den så slöas datorn ner så in i helvete under den stunden.

Citat:
Ursprungligen postat av abrakadabrafem
Jo... en gång var det drivrutinerna till ljudkortet... då installerade jag om alla drivrutiner till ljud och grafik men det verkar ju inte ha funkat tyvärr :S Man kan ju tänka sig att det skulle vara grafikkortet annars... ibland står där inga filnamn och ibland som du säger, sys-filer som kommer lite varstans ifrån...
Nyast är inte alltid bäst, se om du hittar någon gammal version som du vet har fungerat.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-11, 08:28 #13
karlgrens avatar
karlgren karlgren är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
karlgren karlgren är inte uppkopplad
Medlem
karlgrens avatar

Reg.datum: Aug 2004
Hade detta problem med en dator till en kund.
Det visade sig vara moderkortet och dess minnesbank (1 av 3). Det var även viktigt med de flesta moderkort att alla minnena var av samma typ och storlek.
Felkoder kan du kolla lite på under denna länk: http://www.microsoft.com/resources/d...d_stp_hwpg.asp
karlgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-11, 11:34 #14
abrakadabrafems avatar
Medlem

Medlem
abrakadabrafems avatar

Citat:
Originally posted by karlgren@Jul 11 2005, 08:28
Hade detta problem med en dator till en kund.
Det visade sig vara moderkortet och dess minnesbank (1 av 3). Det var även viktigt med de flesta moderkort att alla minnena var av samma typ och storlek.
Felkoder kan du kolla lite på under denna länk: http://www.microsoft.com/resources/d...d_stp_hwpg.asp
Jag har bara ett minne i datorn. Det är dock inte testat och godkänt av leverantören tror jag inte... (fanns ett antal märken i manualen) Får väl hålla koll på dedär felkoderna bättre i fortsättningen och kolla.

Jag håller på att bli attakerad av något j*v*a Helkern-program hela tiden (kaspersky varnar), men jag antar att det inte har med saken att göra.
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017