FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du kan inte riktigt koppla ihop el och bensin eftersom bensin är en portabel elkälla medans el är el. Den dagen alla har elbilar kanske du kan resonera sådär. Bensin är alltså fel att försvara pga att det är en dålig och icke förnybar energikälla. Det finns andra och bättre sätt att förflytta sig med, problemet är att det inte är lika billigt som bensin just nu är. Faktumet att bensinen kommer att ta slut om 10, 100 eller 1000 år kvarstår. Det är väl lika bra att tänka framåt nu? Sen vad staten "gör" med pengarna väl sak samma, om det nu är så många som irriterar sig på högt bensinpris så kanske någon ser att det finns pengar att tjäna på alternativa bränslen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Sedan gör de ingenting för att hjälpa till med den utvecklingen trots att de klår oss på pengar för att just göra detta. I andra sammanhang kallas det för trolöshet mot huvudman eller stöld. Den enda eftergiften är att skatten på miljövänliga bränslen är lägre men det är temporärt och kallas för skattereduktion, skattebefrielse. Och det är bara för att vi skall förstå vad som händer den dagen då de miljövänliga bränslena är i majoritet. Då åker skatten upp igen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är skillnad på bensin och alkohol, tobak etc.
Den viktigaste skillnaden är att bensin behövs för transporter i dagens samhälle - det finns inga vettiga alternativ som går att använda. (räknar in diesel i bensin) Det finns miljöbilar som går att köra på alternativa bränslen, men det är i princip omöjligt att hitta någonstans att tanka. Alkohol och tobak för konsumtion tillför egentligen inget utan orsakar problem; så här kan jag ha viss förståelse för straffskatter.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vilken härlig arbetslöshet det skulel bli av dessa två händerlserna. Alla bilkverkstäder, mekaniker, tillverkare, mackar, etc, sjukpersonal...wow! Är jag ensam om min teori tro? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Alltså dom är helt hopplösa, dom ber verkligen om börja skattefiffla nu och även få alla företag flytta ut från Sverige.
Ta bort alla moms helt eller sänk all moms till 5% eller något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag brukade köpa en bokserie, böckerna kosta runt 65 kr/styck. Sen helt plötsligt runt december när jag skulle köpa en ny bok i serien så kosta den runt 85-90 kr (obs det här var ju några år sedan så jag mins inte riktigt priserna, kan säker skillja lite mot hur det var irl) i varenda butik, kollade fan varenda bokaffär i stan och alla hade höjt priset med 20-25 kr för serien. Jag tyckte typ fan så trist men tänkte inte mer på det då, sen vid nyår så vart det ju jätteskriverier om att nu sänks bokmomsen. Och mycket riktigt när jag efter nyår går runt i butikerna så kosta "min" bokserie exakt samma som den gjorde före höjjningen alldeles innan momsändringen. Samma i varje affär! Dom hade alltså höjt priserna någon månad innan momsändringen och därefter sänk tillbaka prisern till de "vanliga" priserna efter momssänkingen och tagit momssänkingen som ren vinst ner i fickan. Sen den dagen har jag inte köpt en bok ur serien, knappt köpt en bok över huvud taget mer än tjocka databöcker och jag brukade köpa rätt mycket böcker innan, men fan heller att jag tänker stödja sådant mygel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
och dessutom är inte kraftledningarna nog kraftigt dimenssionerade för att klara någon omfattande export. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
//Jonas |
||