FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gjorde en sökning men hittade inte något direkt.
Hur mycket kan man ta betalt för en banner. Ja detta beror ju självklart på storlek och placering. Jag har tänkt att jag ska låta företag annonsera med 468x60 banners snurrande om ca5 st på huvud sidan och även ha möjlighet att köpa på underkattegorier. Sidan har ca 1000-2000 unika besökare om dagen. Jag skulle verkligen vilja ha lite komentarer kring detta så att man får en upfattning om vad detta kan vara värt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det har skrivits spaltkilometer om detta, det beror på massa olika faktorer. Framförallt utbud och efterfrågan, du kan ta så mycket betalt som någon är villig att betala. En grov uppskattning 200 kr/mån - 20.000 kr/mån
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag sökte vidare och hittade en hel del om det på forumet.
Men det är många olika bud, vissa tycker att 3000 kr i månaden är riktigt och vissa inte. Mycket svårt att veta var man skall lägga sej men det är väll som sagt ganska mycket upp till vad folk är villiga att betala. /G |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är en fråga som även jag funderat på rörande två av våra sajter.
Jag anser med den trafik vi har samt antalet medlemmar etc så bör vi väl ladda nånstans kring 700-1200 / ex moms / månad. Men det är bara en uppskattning så finns det nån som har fler tips och ideer så är dem hemskt välkommna. Är öppen för all hjälp man kan få i denna fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det som säger att Ad-sense drar in mer pengar än en banner?
Det finns de som kan göra riktigt "attraktiva" banners som får många hundra gånger fler klick än vilken ad-sense som helst. Du får nog vara lite business man när du delar ut reklamplatser på din sida. Gå inte för lågt, har du stadigt 1-2 k besökare / dag har du mycket att vinna. Några 20.000/ mån är svårt att få utan att vara ett seriöst företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||