Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppåt för näthandeln

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-02, 23:25 #11
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
Jag tror att min ökning är den kraftigaste av de flesta här då jag säkert har ökat med 1000-1500 % sen förra våren dock var jag nystartad då :)
men som sagt innan här i tråden så är maj 2005 den bästa månaden för mig och jag hoppas att juni slår det så vi kan ju se hur det går men det börjar lovande i alla fall!!
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-02, 23:35 #12
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Citat:
Originally posted by Mats@Jun 2 2005, 23:04
Har man 3 produkter i shoppen så känns det ju inte så svårt att öka försäljningen med 550%
Det räcker ju med en ökning från 5 t-shirts i maj 2004 mot 27 st i maj 2005. :lol:
(Obs, en viss ironi i inlägget)

// Mats
Sant sant, men du har nog inte läst min profil så noga Mats

Bara för att ge lite relevans i siffrorna så rör det sig om en omsättning på rätt sida miljonen och just nu är jag inne på tredje verksamhetsåret.

Kunde dock ha varit som du sa Mats men då hade jag inte kunnat posta det med gott samvete. :lol:
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-02, 23:41 #13
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
Har man 3 produkter i shoppen så känns det ju inte så svårt att öka försäljningen med 550%
Det räcker ju med en ökning från 5 t-shirts i maj 2004 mot 27 st i maj 2005. :lol:
(Obs, en viss ironi i inlägget)
// Mats
Sant sant, men du har nog inte läst min profil så noga Mats
Bara för att ge lite relevans i siffrorna så rör det sig om en omsättning på rätt sida miljonen och just nu är jag inne på tredje verksamhetsåret.
Kunde dock ha varit som du sa Mats men då hade jag inte kunnat posta det med gott samvete.
Hehe, som du skrev så läste jag bara om paintball.se i profilen och som sagt så var det med ironi som jag skrev svaret. ;)
// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-03, 21:11 #14
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
ztream och dunken har ni några tips & råd till andra butiksägare då det gått såpass bra för er?
- Vare sig det är bransch-specifika saker eller rent allmänna råd.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-04, 01:31 #15
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Det är betydligt lättare att öka omsättning i början innan man har en så etablerad butik som Mats t ex.

Det jag lärt mig är:

1. Snåla inte på marknadsföringen MEN mät resultaten noga och investera pengarna i de kanaler som har bäst avkastning.

2. Bra PR kan ofta vara gratis. Skicka ut pressreleaser till intressekanaler och håll tummarna. Det kan löna sig!

3. Behandla dina kunder som du själv vill bli behandlad. Svara på alla mail inom 24 timmar och bemöt alla reklamationer på ett sätt som gör att du i slutändan aldrig förlorar en kund. En nöjd kund ger dig minst en ny.

Tyvärr är det ganska självklara saker, men grundidén ligger i att man måste tro på sin produkt/idé. Gör man det så vågar man också satsa på den och då kommer resten hyfsat naturligt med lite arbete.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-04, 09:27 #16
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
Citat:
Originally posted by ztream@Jun 4 2005, 01:31
Det är betydligt lättare att öka omsättning i början innan man har en så etablerad butik som Mats t ex.
Det jag lärt mig är:
1. Snåla inte på marknadsföringen MEN mät resultaten noga och investera pengarna i de kanaler som har bäst avkastning.
2. Bra PR kan ofta vara gratis. Skicka ut pressreleaser till intressekanaler och håll tummarna. Det kan löna sig
3. Behandla dina kunder som du själv vill bli behandlad. Svara på alla mail inom 24 timmar och bemöt alla reklamationer på ett sätt som gör att du i slutändan aldrig förlorar en kund. En nöjd kund ger dig minst en ny.
Tyvärr är det ganska självklara saker, men grundidén ligger i att man måste tro på sin produkt/idé. Gör man det så vågar man också satsa på den och då kommer resten hyfsat naturligt med lite arbete.
Jag håller med men en sak till kan jag säga och det är att testa de flesta annonsalternativ och mät det ordentligt sen fortsätter du endast med dom som är bra och försöker få dom ännu bättre.
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-05, 16:22 #17
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Bling bling
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 13:49 #18
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Ursprungligen postat av dunken
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Det är betydligt lättare att öka omsättning i början innan man har en så etablerad butik som Mats t ex.
Det jag lärt mig är:
1. Snåla inte på marknadsföringen MEN mät resultaten noga och investera pengarna i de kanaler som har bäst avkastning.
2. Bra PR kan ofta vara gratis. Skicka ut pressreleaser till intressekanaler och håll tummarna. Det kan löna sig
3. Behandla dina kunder som du själv vill bli behandlad. Svara på alla mail inom 24 timmar och bemöt alla reklamationer på ett sätt som gör att du i slutändan aldrig förlorar en kund. En nöjd kund ger dig minst en ny.
Tyvärr är det ganska självklara saker, men grundidén ligger i att man måste tro på sin produkt/idé. Gör man det så vågar man också satsa på den och då kommer resten hyfsat naturligt med lite arbete.
Jag håller med men en sak till kan jag säga och det är att testa de flesta annonsalternativ och mät det ordentligt sen fortsätter du endast med dom som är bra och försöker få dom ännu bättre.
'
*gammal tråd rostar aldrig...*

Du skall aldrig begränsa dig mer än nödvändigt. Utvärdera potentialen och tyngden i varje annonsering. Dom som funkar tillfredställande kör du vidare med, och samtidigt spanar du in liknande kanaler inom samma områden.. Överblivna, eller mindre intressanta faller av sig själv, på grund av ditt eget intresse..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017