FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vilket ju väl motsvarar det här som du skrev Marcus Citat:
När stackaren som ansökt, men glömt/inte tänkt på att regga domänerna får sitt varumärke godkänt sitter han utan domännamn. Jag skulle tror att chanserna att vinna är goda. Fast det kommer kosta... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det kan nog förändra saken ja... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har betalat pengar till PRV i onödan. Om det stämmer ovan så kommer du med största sannolikhet att förlora en tvist om domännamnet och går det hela till PRV så kan du bli av med hela varumärket.
Ärligt talat, var det inte du som "snodde" namnet av dem som hade reggat domänerna? Det är så jag uppfattar det iallafall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Nu är det då .com domänen jag pratat om. Thomas
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Nic (II) skall väl ha 10.000:- ...bara... Och tar man fajten dit bör man nog ha en jurist som hjälper till. Affärsjurister tar ju lite mer än 1000-lappen i timmen som gäller för brottmålsadvokater. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
$1500 för en Single Panelist och $4000 för en Three Panelist, så $4000 för en 3 Panel, den som biter bättre så att säga. Det beror ju på hur stark motparten är, för mot en som vill ha ett namn kvar bör man ju köra en 3 panel mot direkt, så det inte slutar med ett överklagande av 1 panel och $5500. Och då har man bara ansökt hehe. Källa: wipo.int. ____________ Har själv lite erfarenhet från det om en .net domän för 5 år sedan (2000) när man yngre och dummare. Då var priset $5000 för jag minns att jag tyckte dom kunde gett mej dom istället så hade dom fått domänen direkt. Thomas vs. Telenor Conax AS Givetvis förlorade jag. Telenor var representerade av 17 advokater. Usch jag skäms men det kanske hjälper någon att jag visar hur det gick redan 2000, nu är det ju 1000 ggr svårare. Thomas
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Lagboken är till för folket som det heter, så man jag jämföra det med en fight om en flicka på krogen. Det som slår får betala och man tjänar på att ligga slagen om man har fel. Om man som liten inte slår tillbaks så löser det sig om man är passiv. Lagen är ganska enkel där vad det gäller liknade. Thomas
![]() |
Svara |
|
|