FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Linux har gjort sitt intåg på Kuba. En talesman för landets regering meddelar att ett arbete har inletts i syfte att gradvis byta ut Windows mot Linux på myndigheternas datorer.
Länk till IDG. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Detta är ju bara bättre. Kan ju stärka Kubas IT-relation med bättre servrar osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kuba och deras grannland har väl aldrig kommit riktigt överens
![]() Nä, dags att förnya avtalen. Att inte känna sig för på marknaden och låta konkurrensen få gå en match är rent tjänstefel! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan är varför dom använde windows, en amerikansk produkt, från början. Och hur kommer det sig att M$ får sälja windows till Kuba, har inte USA förbjudit handel med Kuba
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Dom kanske bara har gamla NT 3.5 och 4.0 samt win 98 som värst,, på dom är alla embargon borttagna
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan faktiskt tänka mig Bill Gates hos Bush som Cartman i Southpark när han vill sälja Windows-datorer till Kuba.
"But maaaaam ... ". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
win98 och NT4 säljs sedan ett antal år tillbaka till gamla sovjet ( innan det rasade ) pga alla ambargon togs bort på dom,, det vet jag pga jag har varit och är involverad i beta och alfa testning utav programvaror för microsoft direkt ( tillhör den "innersta" kretsen av beta testare ) då genom mitt "arbete" har jag fått den informationen. dock kan inte MS sälja direkt till kuba utan går genom en "återförsäljare" i ett annat land i sydamerika.
Men som utvecklingen ser ut just nu på Kuba kommer dom snart att ha större kontakt med USA . ( 3-5 år så är väl alla handlinghinder borttagna ) ( min egen uppfattning ) Dock är det redan nu mycket släppt pga turismen som har börjat återvända ifrån USA |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med risk för att vara tjatig så tycker jag ändå inte att du låter så initierad. Ber om ursäkt om jag har fel.
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|