FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att återgå till det så jobbar jag som bekant i den branschen, bokföringsprogram kommer ut några gånger per år med uppdaterngar, och vad jag vet så ändrar ingen något program för kund utan att släppa en uppdatering... Om backup gjorts ser man väl på mediet som man sparar backupen på ? Däremot att ex v skatte-/bokföringsprogram räknar fel, program skriver över filer osv ser jag som ett mer betydande problem eftersom detta utan upptäkt leder till högre kostnad (skattetillägg) vilket i sin tur kan leda till indragen f-skatt, en missad backup går med lätthet att återskapa då underlaget för BR,RR, grund-/huvudbok finns kvar, ofta hinner man ju även ta nya backuper innan någon används.... För att lägga till pris jmf, mellan de större så är den marginel jmf, byrå programen, som säkert är en av anledningarna till att många använder SPCS, då det skiljer tusentals/tiotusentals kronor mellan dessa, som bekant får man vad man betalar för... (SPCS :angry: :angry: :angry: ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
SPCS är väl okej att använda, men om det inte är så många affärshändelser så tycker jag att det programmet är lite krångligt eftersom det behövs lite kunskap att använda det och kunskap glöms bort om den inte underhålls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför inte fixa demoverisioner och prova vilket du själv tycker bäst om, bara att exportera sie-filer när du byter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag söker ett faktureringsprogram med produktregister integrerat men..
Jag måste självklart kunna importera produktregistret ! Någon som har något tips på program som klarar av detta? Jag kanske missat något men jag kan verkligen inte hitta det i spcs i alla fall |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
edison är ett testa på program som du kan testa i 30 dgr innan du bestämmer dig..
håller själv på att testa det just nu och håller på att mata över hela kundregiustret ifrån spcs just nu (pust) verkar vara ett klart användarvänligt program där du även har fakturering som är kopplad till bokföringen automatiskt http://www.edison.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle vara bra att höra om det är någon annan som prövat edison och vad de tycker. Deras grafer över undersökningarna för bokföringsprogram, som de visar på sin sida, är väldigt missvisande (förutom de två första), så man vågar inte förlita sig på något sådant. Någon annan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som provat på denna: ?
http://www.lazy8.nu/index.sv.html Är både fri och gratis.. har inte hunnit provköra den själv ännu.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan rekommendera de program från Björn Lunden.
Man kan köpa de delar man behöver. http://www.blinfo.se/index.gml //Sweli |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|