Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bokföringsprogram

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-08, 08:13 #11
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Johan G@Sep 7 2004, 21:56
Du menar att Norstedts, Hogia mfl som är de ledande på marknaden skulle inneha fel, varför används de i så fall av så många bokföringsbyråer-revisorer...
Att många använder ett program innebär inte att det är utan fel (jfr argument som: 1 miljon använder denna kräm...), jag har blivit varse om dessa felaktigheter via en redovisningsbyrå här i Västerås. De har påtalat felet för tillverkaren men tillverkaren nonchalerar detta. Dessutom finns det andra leverantörer som har bristande information om att backuper inte alltid görs, trots att en informationsruta säger att så gjorts. (Nu säger jag inte heller att SPCS är 100%)
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-08, 08:30 #12
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Ursprungligen postat av Johan G
Du menar att Norstedts, Hogia mfl som är de ledande på marknaden skulle inneha fel, varför används de i så fall av så många bokföringsbyråer-revisorer...
Att många använder ett program innebär inte att det är utan fel (jfr argument som: 1 miljon använder denna kräm...), jag har blivit varse om dessa felaktigheter via en redovisningsbyrå här i Västerås. De har påtalat felet för tillverkaren men tillverkaren nonchalerar detta. Dessutom finns det andra leverantörer som har bristande information om att backuper inte alltid görs, trots att en informationsruta säger att så gjorts. (Nu säger jag inte heller att SPCS är 100%)
OT: Har fö svuret över SPCS programvaror Admin, Bokslut, Skatt proffs, Anläggningsregister, Analys & klienthanterare i några år, jag har även vana från Nordstetds, Hogias, Winskatt, mfl programvaror....

För att återgå till det så jobbar jag som bekant i den branschen, bokföringsprogram kommer ut några gånger per år med uppdaterngar, och vad jag vet så ändrar ingen något program för kund utan att släppa en uppdatering...
Om backup gjorts ser man väl på mediet som man sparar backupen på ?

Däremot att ex v skatte-/bokföringsprogram räknar fel, program skriver över filer osv ser jag som ett mer betydande problem eftersom detta utan upptäkt leder till högre kostnad (skattetillägg) vilket i sin tur kan leda till indragen f-skatt, en missad backup går med lätthet att återskapa då underlaget för BR,RR, grund-/huvudbok finns kvar, ofta hinner man ju även ta nya backuper innan någon används....

För att lägga till pris jmf, mellan de större så är den marginel jmf, byrå programen, som säkert är en av anledningarna till att många använder SPCS, då det skiljer tusentals/tiotusentals kronor mellan dessa, som bekant får man vad man betalar för... (SPCS :angry: :angry: :angry: )
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-08, 11:18 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Storen@Sep 8 2004, 05:22
Vill du ha ett billigt bokföringsprogram skall du gå in på www.unicell.se . Dom har ett som hanterar kund/leverantörsresekontra, fakturering, etc.... Billigt är det med, tror det var 1250: + moms eller något
Glöm Unicell. Har en vän som använder detta.. Ofta problem med databasen, artikelregister som inte stämmer etc.. :angry: <_<
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-10, 00:22 #14
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by digiArt@Sep 7 2004, 21:16
Jag rekommenderar fristående program, kör själv SPCS och har fått veta att det är det enda programmet på marknaden som ej går att manipulera i databasen. Det finns andra leverantörer av program där man kan råka begå bokföringsbrott utan att det var meningen, det är påtalat hos dem men de struntar i påpekandena.
Databasen i SPCS går alldeles utmärkt att manipulera om det finns intresse att göra det. Däremot kan den kanske inte manipuleras av misstag.

SPCS är väl okej att använda, men om det inte är så många affärshändelser så tycker jag att det programmet är lite krångligt eftersom det behövs lite kunskap att använda det och kunskap glöms bort om den inte underhålls.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-10, 00:48 #15
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Varför inte fixa demoverisioner och prova vilket du själv tycker bäst om, bara att exportera sie-filer när du byter.
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-17, 18:46 #16
Gadgetboy Gadgetboy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Gadgetboy Gadgetboy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Jag söker ett faktureringsprogram med produktregister integrerat men..
Jag måste självklart kunna importera produktregistret !

Någon som har något tips på program som klarar av detta?

Jag kanske missat något men jag kan verkligen inte hitta det i spcs i alla fall
Gadgetboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-17, 19:45 #17
Fonzies avatar
Fonzie Fonzie är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2005
Fonzie Fonzie är inte uppkopplad
Nykomling
Fonzies avatar

edison är ett testa på program som du kan testa i 30 dgr innan du bestämmer dig..
håller själv på att testa det just nu och håller på att mata över hela kundregiustret ifrån spcs just nu (pust) verkar vara ett klart användarvänligt program där du även har fakturering som är kopplad till bokföringen automatiskt

http://www.edison.se
Fonzie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-17, 22:11 #18
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Skulle vara bra att höra om det är någon annan som prövat edison och vad de tycker. Deras grafer över undersökningarna för bokföringsprogram, som de visar på sin sida, är väldigt missvisande (förutom de två första), så man vågar inte förlita sig på något sådant. Någon annan?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-25, 16:24 #19
jannne jannne är inte uppkopplad
Medlem

jannne jannne är inte uppkopplad
Medlem

Någon som provat på denna: ?

http://www.lazy8.nu/index.sv.html

Är både fri och gratis.. har inte hunnit provköra den själv ännu..
jannne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-19, 00:26 #20
Sweli Sweli är inte uppkopplad
Nykomling

Sweli Sweli är inte uppkopplad
Nykomling

Jag kan rekommendera de program från Björn Lunden.
Man kan köpa de delar man behöver.

http://www.blinfo.se/index.gml

//Sweli
Sweli är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017