FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
FBI letar efter honom för att erbjuda jobb :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur är det igentligen med straff för en 16:åring som bor i sverige?
Lite merit om man söker säkerhetsjobb: - Hur mycket kan du om serversäkerhet? - Tjaa.. jag hackade NASA när jag var 16 år. Utöver det är det nog inte så positift.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Som nån annan här sa, det är inte svårt att hacka "ett" av NASAs system. De har många.
Däremot att sno källkoden till Cisco är väl lite annan historia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
måste medge att sånt imponerar på mig väldigt starkt... u go boy!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Källkoden från Cisco var inte alls specielt skyddat att plocka. Kan dock inte säga mer om det. Alla verkar tro att allt är så säkert, bara man kan sina saker är det lätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
"Kan sina saker", jo minsann. Vår 16årige vän från uppsala skriver sina sploits själv också eller? :)
nmap www.nasa.gov/8 |grep vuln-service > minlista.txt Brukar vara ungefär så mkt som "hackers" i den åldern kan. Och det har dom lärt sig genom att tjata på nån tills ge fick en rad att skriva in i det magiska shellet ;) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Finns många som kan koda när dom är 16 med, sedan att Cisco verkligen var så klantiga hur dom hanterade koden. Iofs nästan nödvändigt för att programerarna skulle smidigt kunnat arbeta med den men alla fall.
Sedan har det faktiskt kommit en hel del hål till Cisco efteråt, finns lite samband. Kan man koda och även veta innan och utan hur olika system/delerar fungerar kan man komma långt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Hum, Vem kan det vara i min stad? :) Jag är imponerad.
OT: patrikweb, tycker du ger intrycket att det är hur lätt som helst eller bara verkar en aning avundsjuk av något slag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||