FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Aftonbladet Tisdag 10 maj 2005
Svensk misstänks för dataattack NASA misstänker 16-årig pojke för värsta hackerintrånget hittills Det var en av de värsta hackarattackerna någonsin. Den amerikanska militären, NASA och ledande internetleverantörer kunde bara hjälplöst se på när deras system invaderades. Bytet: Programkoden till de datorer som styr internet. Nu pekar spåren mot Sverige och en 16-årig pojke i Uppsala. Läs mer: Aftonbladet / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Synd om killen tror inte riktigt han är medveten om vad han gör =/ kanske för att impa på sina polare kanske..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Synd att inte aftonbladet vet vad de skriver om skulle jag nog säga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är ju inte någon kille som inte "kan datorer" som "råkar" bryta sig in i Amerikanska myndigheters datorsystem. Tror snarare att han mycket väl är medveten om vad han gör och har gjort. -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Säkert att han bara använt något hål i någon cisco router, är det väl enda som används för hålla upp internet om man läser artikeln. Sedan har han väl policy routrat trafiken han vill ha och gjort någon MIM eller helt enkelt sniffat klartext lösenordet.
När jag hör 16 år och uppsala så får jag kännsla av att jag vet vem, sedan NASA har massa gammla burkar som är lätta att ta över. Är inget märkvärdigt att ta över delar av NASA etc då det finns hur mycket skit som hellst där som går leka med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På NY Times första sida står det lite mer ingående om händelsen:
http://nytimes.com/2005/05/10/techno...rtner=homepage / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Japp det låter mer och mer att min tanke stämmer, samtidigt som det ang Cisco inte stämmer riktigt. Det gick inte till så riktigt, men principen fungerar mycket bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur kan FBI jaga en svensk hacker? FBI är väl endast verksamma inom USA's gränser, om han nu inte satt på den Amerikanska ambassaden i Stockholm och gjorde sina gärningar? ![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Svenska polisen kan väl efterlysa brottslingar i utlandet också ;D
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Hmm. Det finns folk som blivit förhörda av FBI i sverige..
Om inte annat så utlämnar vi ju folk så att CIA kan få tortera dem i Egypten när det passa SÄPO. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|