FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det någon sida där man kan kolla upp vilka keywords som en besökare söker efter? Driver ju en spelsida och det vore ju dumt att "marknadsföra" sig med ett keyword som ingen söker efter.
Finns det någon sida där man t.ex. kan skriva in xbox och se vad de har sökt efter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag sökte på ordet 'photoshop', och alla resultat visas som säkskrivningar, altså 'photo shop'. Tycker inte det verkar speciellt rimligt när programmed heter Photoshop och inte Photo Shop. Sen verkar den inte ha så bra stöd för sökord i plural.
Så att förlita sig på den tycker jag inte verkar som en så bra idé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Särskilt med tanke på att Photo shop troligen är rätt naturligt på engelska.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som ett förslag till kan jag visa skillnaden mellan Wordtracker och Overture. Sökningen är gjort på: www.digitalpoint.com/tools/suggestion/ med sökordet: photoshop
(jag visar de 10 översta resultaten) Känns faktiskt som om Wordtracker har lite mer korrekta resultat än overture: Overture: photo shop 6,824.2 /day adobe photo shop 6,177.4 /day photo shop tutorial 1,108.1 /day photo shop cs 906.8 /day adobe photo shop 7.0 568.6 /day adobe photo shop cs 428.4 /day photo shop download 338.0 /day photo shop brush 317.6 /day free adobe photo shop download 303.4 /day photo shop elements 284.2 /day Wordtracker: crack photoshop cs trial 4,255.0 /day photoshop cs iso 3,543.0 /day photoshop 2,206.0 /day s/n photoshop cs 2,060.0 /day adobe photoshop 1,943.0 /day photoshop cs .iso 1,834.0 /day photoshop tutorials 1,033.0 /day photoshop cs 404.0 /day photoshop tutorial 364.0 /day free photoshop 349.0 /day adobe photoshop cs 341.0 /day photoshop 8 tryout crack onmousedown=return clkthis, 339.0 /day photoshop elements 288.0 /day photoshop tips 280.0 /day photoshop cs .iso .en 264.0 /day Det jag skrev med att overture inte visar plural, kan jag visa här, med en sökning på frasen: photoshop tutorials Overture: photo shop tutorial 1,108.1 /day adobe photo shop tutorial 165.0 /day free photo shop tutorial 102.5 /day photo shop cs tutorial 95.8 /day photo shop 7 tutorial 65.5 /day photo shop elements tutorial 33.6 /day photo shop 7.0 tutorial 29.2 /day free adobe photo shop tutorial 18.7 /day photo shop text tutorial 16.4 /day adobe photo shop 7 tutorial 15.1 /day Wordtracker: photoshop tutorials 1,033.0 /day photoshop tutorial 364.0 /day photoshop free tutorials 254.0 /day photoshop tutorial downloads 252.0 /day adobe photoshop tutorial 134.0 /day photoshop 7 tutorial 119.0 /day free photoshop 7 tutorials 113.0 /day free photoshop tutorials 112.0 /day adobe photoshop tutorials 108.0 /day photoshop cs tutorials 86.0 /day Vad vi kan konstatera direkt är att någon av de måste visa fel, det kan inte vara så att alla som söker på overture (msn och yahoo är det väl?) särskriver ordet photoshop och att folk inte gör det enligt wordtracker. (vet inte ens var wordtracker räknar). Vilken som sen är rätt, eller mest korrekt kanske man ska säga, det vet jag inte men min gissning är wordtracker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tror du måste använda både "photo shop" och "photoshop" hos Wordtracker för att få samma information som du får från Overture för "photoshop".
Anledningen är väl troligen den att Overture suggestion tool är till för att annonsörer ska hitta keywords. Då annonsmotorn vill täcka både "photo shop" och "photoshop" för annonserna väljer den att särskriva och ge de både termerna tillsammans i verktyget.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
En sak som jag funderar på är om de som använder Yahoo m.fl, vilket jag antar är det som overture suggestion tool hämtar sina siffror ifrån, är representativt för totala antalet sökningar på alla sökmotorer inklusive Google?
Alltså: Söker Yahoo-användarna på samma saker procentuellt sätt som Google-användarna? När jag testade lite fick jag intrycket att svenska ord som söks mer från utlandet är överrepresenterade i Overtures statistik jämfört med Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Overture tar sina resultat från sitt nätverk och där ingår inte Google.
Om du ska ägna mycket tid åt research så använd Adword Analyzer eller Wordtracker istället Adword Analyzer, på några minuter får du hur många gånger ett ord samt närliggande ord är sökta på, hur mycket konkurrens det finns för dessa ord samt vad orden är värda. Sparar mycket tid men kostar dock en liten slant. Wordtracker, få fram de 1000 mest sökta orden samt relaterade ord till dina sökningar. Det är wordtracker som de flesta "proffsen" använder.. Ska du/ni använda Overture så ta en titt på: http://www.pixelfast.com/overture/ Här kan ni snabbt se hur mycket annonsörerna betalar per click per keyword samt få reda på antalet sökningar föregående månad. / Tomas PS, nej det är inte min sida och jag har inget som helst med sidan eller närstående företag att göra så det här är ingen reklam eller liknande.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|