Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Registrera samma namn fast med annan domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-03, 23:23 #31
mathias.ks avatar
mathias.k mathias.k är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
mathias.k mathias.k är inte uppkopplad
Nykomling
mathias.ks avatar

Reg.datum: May 2005
Siddan,

Jag förstår din frustration men det var inte vi! Vi har aldrig ringt dig. Vi har aldrig ringt någon om ett sådant ärende. Om någon annan har gjort det och sagt att se säljer "svenska domäner" eller vad det nu är för något. Det händer tyvärr att flera rider på vårt företagsnamn. En sökning på Google ger bl.a att Namerunner och B-One har rubriker i sina annonser som heter "Svenska Domäner - SE" och liknande. (Vår tjänst heter svenska-domäner.se)

Jag kan personligen garantera dig att det inte är någon från oss som har kontaktat dig. Det är helt uppenbart att du har utsatts för ett bedrägeriförsök. Vi skulle aldrig göra så. Vi tar endast emot registreringar via vår hemsida och de utskick vi gör görs till nyregistrerade företag med reklam om domänregistrering och webhotell. (ungefär som TBA, Loopia m.fl) Dessa innehåller aldrig någonknytning till befintliga domäner eller liknande.

Som sagt det händer tyvärr att folk försöker likna vårt namn nä på samma sätt som de ibland säger sig ringa från "nic" eller "registryt" eller liknande.

Mathias Karlsson
VD, Svenska Domäner AB
mathias.k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 00:43 #32
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:

Som sagt det händer tyvärr att folk försöker likna vårt namn nä på samma sätt som de ibland säger sig ringa från "nic" eller "registryt" eller liknande.
HAHAHA

Men herregu, det är ju *ni* som med ert namn försöker framstå som om ni är någon slags auktoritet eller officell reperesentant för något ni inte är.

Tss..
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 01:10 #33
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Siddan,

Det finns drygt 450 olika topp domäner.
[EDIT 25/7 2011]

Senast redigerad av Internet Sweden den 2011-07-25 klockan 16:11
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 16:22 #34
Siddan Siddan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Siddan Siddan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
mathias, okej sorry, menade inte dig personligen.
Därför skapade jag denna tråden för att höra lite synpunkter från andra vinklar.

jokkoapa.. jo tack jag vet att den är registrerad, vilket det sedan syntes t.ex på Loopia att den var. Fastän det var billigare där än det erbjudandet jag fick visserligen.

Grejen var att "någon" ringde oss för att vi har en förtur på .nu domänet och att vi har rätten att köpa det innan någon annan vanlig person gör det.
Eftersom det var så himla bråttom att jag måste bestämma snarast så tycker jag det är lustigt att det finns fortfarande ingen aktiv sida där , inte ens en "under construction" notis.

Senast redigerad av Siddan den 2011-07-25 klockan 14:44
Siddan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017