FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nej det räcker inte att köpa en domän, jag tror att det var på det här forumet som en 15-åring skröt om att han äger 100 domäner.
Men hallå, lägg dom pengarna på en domän och utveckla den allt du kan så är den värd 10 ggr mer än dom 100 domänerna. Det är alldeles för många som luras att tro att domänköp ska göra dom rika. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan bara tala för mig själv... När jag köper en domän så har jag en idé till den i min skalle och reggar den för att sedan kunna utveckla det... Eftersom man inte hinner göra allt på en gång så har jag en del av dessa till salu samtidigt . Säljer jag för det pris som passar mig så är jag nöjd annars kommer den utvecklas inom sin tid. Under tiden driver jag trafiken på dessa till nån av mina sidor så jag förlorar inget på att ha de...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Själv värdesätter jag min tid till mer än så. ![]() Alltså vem som helst kan ju tjäna pengar, frågan är ju bara om du tjänar mer på att göra webbsidor/sälja domäner jämfört med om du hade haft ett vanligt jobb. Så för att få en mer rättvis ekvation så ska du jämföra vad du har för timlön på att utveckla/sälja domäner jämfört med den timlön du kan få från ett riktigt jobb. Om du tjänat 1000 kr på ett år på att köpa/sälja domännamn/webbsidor men lagt ner 500 timmar så kan du ju lika bra åka ner till Indien och söka jobb som barnarbetare, blir säkert mer lönsamt rent ekonomiskt. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Hmm, "lägg in adsense på sidan" är faktiskt ett brott mot googles regler. Man får inte ha adsense på parkerade inaktiva domäner.
Nu tänker jag kanske inte framförallt på dig Davve utan på en del andra "stora" domänparkerare här på WN. Edit: Ingen privata domänparkerare, utan mera som en slags digital it-pimp som horar ut hela internet med sitt fula beteende. Ni vet säkert vem jag tänker på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
hubbert, man borde köpa det och peka om...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |