FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är intresserad av lite priser för utveckling av enklare spel att ha på vår hemsida. Spelen skall vara lätta och lätt beroendeframkallande.
Mer specifikt kan jag tyvärr inte riktigt ge, har ej hunnit fundera fullt ut kring detta, men vill se lite "ca-priser" så man vet vad det rör sig om. Någon som vet bra företag som sysslar med sånt, eller kanske någon här inne som kan detta?! mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har snackat med några internationella företag om detta innan, räkna med höga 5 siffriga belopp
om du ska ha ensamrätten på spelet, det kostar en del... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ensamrätten är inte hela världen faktiskt..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
göra lättare spel är inte så enormt svårt egentligen.. jag har gjort en del superenkla fär eget bruk i Flash bl.a.
Kolla runt på olika sidor (minns en som heter Ninjagames) och kolla om dom kan tänka sig hyra ut sina spel helt enkelt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
VIP
|
Kolla med Lugna Gatan. Dom gör riktigt bra och beroendeframkallande spel. Har sett en prislista någon gång men hittar den inte nu. Tror att man kunde betala en licens för valfri tid eller något sådant. Värt att kolla upp kanske.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Annars tror jag han kan ta det på timme för kanske 400 + moms eller så.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gammal tråd, men jag sitter och jobbar med ett rätt avancerat multiplayer spel i flash för tillfället och råkade dyka på den här tråden genom google.
Spel kan variera oerhört mycket i kostnad beroende på typ av spel, mängd grafik som måste skapas, ljudläggning och databas integrering. Det är ungefär som att fråga vad kostar en webbsajt... Det är helt omöjligt att säga ett pris utan att ha något att gå på. Det spel jag jobbar på nu har jag lagt ner en månad på vid det här laget. Det är det första multiplayer spel jag gjort och en del nytt att lära sig för att skapa ett realtids spel drivet från en socket server. Det är rätt så lite design arbete men mycket delar att programmera, ljud som skall fungera på ett sätt som förhöjer spelupplevelsen och finputsande av känslan och hantering av nätverks fördröjningar. Det är på ett stadie då det mesta av funktionalitet är implementerad och är väl ungefär en 3000 rader kod och en ca 200 timmars arbete änsålänge. Jag räknar med att det skall räcka med en 50 timmar till innan det är klart. Eftersom spelprogrammering är väldigt kul kan jag tänka mig runt 300kr/tim som lön för ett projekt. Så om en klient hade efterfrågat ett likadant spel hade det kunna legat runt 75 000. De flesta webbaserade flash och shockwave spel är dock mycket simpla och kan lätt gå att utveckla för några tusingar. Bästa om man inte har i åtanke att få en viss ide genomförs är förstås att licensiera ett spel från en utvecklare istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Såg också tråden nu, när den dök upp på första platsen här. Pysslar också med spelutveckling fast då java istället för flash. Har några spel på min site som utvecklats till en spelportal, som jag gärna visar upp men vet inte riktigt hur det är med reklam här? Har fått för mig att man inte får göra reklam för siter, men skulle det finnas intresse får ni gärna höra av er!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|