FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
-Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
"Minimum beställning: 100st marker"
sedan köp [ 1 ] st det ser konstigt ut
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ska hålla mig denna gång från att kommentera innehållet utan hålla mig till tekniken...
1) Jag finner det irriterande med ett javascriptfönster som säger att varan lagts till. Jag tycker personligen att feedback på sidan är bättre. Antingen skriver du högst upp "varan adderad till din varukorg" eller så hoppar du via en separat sida som säger just detta och sedan går tillbaka till ursprungs sidan. 2) Typ lektion 1 i GUI design säger att input från användaren skall följa ett logiskt flöde. Eftersom köpknappen är till vänster om antal-rutan blir det ett littet men dock onödigt "hopp". Spontant vill man skriva först och sedan trycka och så vida du inte tänkte använda sidan i ett land där man läser från höger till vänster bör dessa två fält byta plats. De flesta läser svenska från vänster till höger. 3) Den lilla combo-boxen som är varukorg när man handlar i butiken indikerar inte att det är en varukorg. Detta bör framgå tydligt med text i stil med "Dina varor:" Dessutom är det ju knäppt att ha varukorgen längst ner eftersom jag då måste scrolla för att se om det jag lade till verkligen hamnade där (se punkt 1: inga popupfönster). Fan jag kan inte hålla mig... 2kr/marker må vara ett kanonpris, men om jag vill beställa 2000 marker? får jag ingen rabatt? Speciellt om alla 2000 är av samma färg? Om jag var du skulle jag nog sälja alla marker i typ 20, 50, 100, 500 och 1000pack där varje pack har olika pris/marker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är en poäng i det... Det som ligger uppe nu är bara en liten beta, dock kan man beställa men vi kommer inte köra de annonskampanjer vi planerat in förrän produkterna kommit till oss och vi har haft tid att ordna och dona lite... Mycket är det som skall ändras och självklart det du säger ang. antalet marker måste ses över.. Den fullständiga versionen kommer att komma upp i mitten av Januari då även med fler produkter och ännu lägre priser, rejäla säkningar så jag hoppas att kunna presentera en version där allt blir en hel mycket bättre, men jag tycker den är helt klart funktionsduglig nu... -Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Satt också att planera att starta liknande butik. Dock orkade jag inte ta tag i det ordentligt
![]() Hade bra ställen i asien att köpa ifrån osv, det mesta är rätt billigt där nere och nuvarande butiker kör ordentliga överpriser på det mesta. Lycka till, kommer nog sälja bra. Dock kan du behöva ett rätt stort lager om du köper från Asien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag tror att ni kommer att öka försäljningen om ni lyckas pressa fraktkostnaderna, eventuella kunder blir nog skrämda av fraktkostnaderna på 100-150 kr + postförskott 45 kr (som posten nu tar 50 kr för).
Sen kan jag hålla med "eg0master" om att köpknappen borde ligga på höger sida om antal-fältet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
I kassan står det:
Kassa - kund Fält med * är obligatiriska obligatoriska borde det kanske stå :) Håller med Kristallrummet om att frakten är väldigt dyr. Ett skrymmande brev som väger upp till 1 kg kostar "bara" 55 kronor (ej skrymmande 44 kr). För brev upp till 2 kg kostar det 22 kr mer. Om det är så att ni skickar på något annat sätt, t.ex. rekommenderat eller med paket borde det framgå av sidan så man vet varför frakten är så dyr. Sedan verkar det inte vara några problem att beställa bara 50 marker - man borde få ett meddelande i kassan om att minimiköpgränsen inte är uppnådd. Vidare tycker jag inte att det ska vara obligatoriskt att ange en e-postadress. Anger man en ska man få en orderbekräftelse, anger man inte en så får man ingen bekräftelse - det räcker väl? Men det största problemet är följande: När du fyllt i dina kunduppgifter händer det inte något när du klickar på nästa!! Det går alltså inte att slutföra köpet!! Anledningen är säkert ett felprogrammerat javascript, flippage. Jag kör mozilla firefox, vet inte om det är samma fel i ie. Och så skulle jag vilja ha en listning av innehållet i varukorgen när jag går till kassan, under det kan man få fylla i namn och adress. Då ser man ju direkt vad det är man är på väg att beställa. Hoppas synpunkterna hjälper! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta ser ok ut, du kanske skulle tänka över med dina understrukna länkar, lite för mycket kanske?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|