Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bredbandsbolaget

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-20, 13:10 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Beställde deras abonnemang till jobbet för en månad sedan ungefär. Allt är fint, uppkopplingen funkar sedan dag 1. Idag kom en faktura. Startavgift med moden, vilket är självklart, men det som jag blev lite fundersam över var att de tar betalt för nästkommande 6 månader i abbonemang. Alltså vill de att man betalar för 6 månader i förväg. Det har vi aldrig överenskommit.

Vad gör man?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 13:13 #2
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by Davve@Apr 20 2005, 13:10
Beställde deras abonnemang till jobbet för en månad sedan ungefär. Allt är fint, uppkopplingen funkar sedan dag 1. Idag kom en faktura. Startavgift med moden, vilket är självklart, men det som jag blev lite fundersam över var att de tar betalt för nästkommande 6 månader i abbonemang. Alltså vill de att man betalar för 6 månader i förväg. Det har vi aldrig överenskommit.

Vad gör man?
Ringer BBB?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 13:19 #3
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
gjorde det. väntade ett tag i kön och sket i det :)
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 13:20 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by Davve@Apr 20 2005, 13:19
gjorde det. väntade ett tag i kön och sket i det
Där har du lösningen iaf, ringa BBB och snacka
med personalen där. Enkelt!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 14:31 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Ska man fakturera dom på konsultarvode för tiden man sitter i kön då? Om det är dom som har gjort fel? På runt 1000-2000 borde vara lagom
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 14:40 #6
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Kollade på deras FAQ sida och hittade detta:

Varför är min första faktura på ett så stort belopp?

Första fakturan har ofta ett större belopp jämfört med senare fakturor eftersom engångsavgifter som start- och anslutningsavgifter finns med. Beroende på när din tjänst aktiveras så avser också första fakturan minst två månadsavgifter. Det beror på att vi fakturerar i förskott. Du betalar alltså både för den månad som du redan varit igång, plus den som kommer.

Fakturerar Bredbandsbolaget i förskott eller efterskott?

Vi fakturerar löpande fasta avgifter som t.ex. månadsavgifter i förskott. Engångsavgifter som t.ex. anslutningsavgift faktureras på nästa månads faktura. De samtalsavgifter som tillkommer om du är telefonikund faktureras logiskt nog i efterskott.

Står ganska klar o tydligt att de fakturerar i förskott eller har jag
missat något? Kanske det gäller annat för företag..

Hope it helps..

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 14:46 #7
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag fått ta på de. Men deras förklaring suger. Vi blev påkopplade i början på mars, fakturan innhåller abonnemang fram till sista juli. De står fast vid att det e 3 månaders fram betalning. Vilket avancerat system de använder för att få det till 3 månader kan man undra.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-20, 21:43 #8
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by patrikweb@Apr 20 2005, 14:31
Ska man fakturera dom på konsultarvode för tiden man sitter i kön då? Om det är dom som har gjort fel? På runt 1000-2000 borde vara lagom
Om du gjort fel på ditt webbhotell, låter du då dina kunder fakturera dig för den tid de lagt ner?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017