FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Beställde deras abonnemang till jobbet för en månad sedan ungefär. Allt är fint, uppkopplingen funkar sedan dag 1. Idag kom en faktura. Startavgift med moden, vilket är självklart, men det som jag blev lite fundersam över var att de tar betalt för nästkommande 6 månader i abbonemang. Alltså vill de att man betalar för 6 månader i förväg. Det har vi aldrig överenskommit.
Vad gör man? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
gjorde det. väntade ett tag i kön och sket i det :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
med personalen där. Enkelt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Ska man fakturera dom på konsultarvode för tiden man sitter i kön då? Om det är dom som har gjort fel? På runt 1000-2000 borde vara lagom
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kollade på deras FAQ sida och hittade detta:
Varför är min första faktura på ett så stort belopp? Första fakturan har ofta ett större belopp jämfört med senare fakturor eftersom engångsavgifter som start- och anslutningsavgifter finns med. Beroende på när din tjänst aktiveras så avser också första fakturan minst två månadsavgifter. Det beror på att vi fakturerar i förskott. Du betalar alltså både för den månad som du redan varit igång, plus den som kommer. Fakturerar Bredbandsbolaget i förskott eller efterskott? Vi fakturerar löpande fasta avgifter som t.ex. månadsavgifter i förskott. Engångsavgifter som t.ex. anslutningsavgift faktureras på nästa månads faktura. De samtalsavgifter som tillkommer om du är telefonikund faktureras logiskt nog i efterskott. Står ganska klar o tydligt att de fakturerar i förskott eller har jag missat något? Kanske det gäller annat för företag.. Hope it helps.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag fått ta på de. Men deras förklaring suger. Vi blev påkopplade i början på mars, fakturan innhåller abonnemang fram till sista juli. De står fast vid att det e 3 månaders fram betalning. Vilket avancerat system de använder för att få det till 3 månader kan man undra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|