FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Robert
Intressant! Jag har under åren samlat på mig över 11000 artiklar i olika branscher och tänkte nu försöka göra något av dem, vet du om det finns något enkelt och snabbt sätt att bygga siter från mina artiklar.. med ditt alternerande system för sitelänkar? / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Nja, min lilla rutin ser ju bara till så att alla länkar inte ser likadana ut. Problemet för mig är ju att dessa fortfarande befinner sig på samma site, men som jag just nämnde; det kanske inte bidrar mycket att göra på detta sätt, men med tanke på hur lätt jag kunde implementera detta så blir det iaf inte negativt i slutändan. Det värsta som kan hända är att inget extra händer...om man säger så. =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Tänk igenom följande: 1) Om jag lägger till en omfattande sitemap på min site; blir min site en länkfarm per automatik då? 2) Om inte; hur många extra sidor, förutöver den uppenbara länkfarmssidan måste jag ha för att få hela siten klassad som "icke länkfarm"? 3) Google skiljer på sidor och siter. Spelar det då roll om "halva" min site är en länkfarm men inte den andra halvan? 4) Google ser vilket företag som står bakom siten... länkfarmarnas länkar bör tappa i värde på detta sätt då korslänkning är lätt att upptäcka, samt uppenbara försök att starta upp nya siter av samma företag = den sk "sandboxen". Värdet på länkar från länkfarmar bör i slutändan bli liten. Däremot så finns det inget som hindrar länksidan i sig att dyka upp i serp'en beroende på konkurrans på sökordet: I brist på bröd får man äta limpa.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
MSN är fortfarande ljusår ifrån google.
Enda gången jag använder msn är om jag får värdelösa svar på google eller vill göra riktigt djupa sökningar och få så många källor som möjligt. Jag ligger själv rankad no1 på alla mina keywords på msn och även om min sida är bra, så är den kanske inte riktigt _så_ bra. MSN:s algoritm är väldigt lättpåverkad jämfört med google. Saken är den att väldigt få bryr sig om att optimera för msn eftersom marknaden är för liten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har under min korta webmaster karriär fått lära mig att länkbyten är superviktigt. Envägslänkar är inte det lättaste har jag märkt. Är det vanligt att folk köper länkar eller har man flera sajter där man får det att se ut som att olika sidor länkar varandra utan korslänkar? Det där med samma tema. Har det någon betydelse om jag har en svensk sida och får länkat till mig från en utlänsk sida inom samma tema som min? Mvh/t |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Jag tror att det är lite vääääl kraftfullt att säga ett länkbyten är helt bortkastat. Länkbyten en masse med 50 länkar på en sida etc ger nog väldigt lite (lätt att lista ut med tanke på att prvärdet du får är (sidans_pr/50)-lite_annat).
Att envägslänkar är "kraftfullare" är samtidigt skall man vara klar över att länkbyten ofta sker mellan två siters "länk"-sida, vilket uppenbarligen blir betydligt mindre effekt än om den ena siten länkar direkt från sin huvudsida till den andra sidan. Det finns många som tror att google definerar neighbourhoods eller relaterade sidor, det betyder att om du byter länkar med sidor som är i rätt "kategori" kan google enklare definera dig, det kan inte vara dåligt - eller hur? Edit/tillägg: det vore väldigt magiskt om google förstod sina kategorier (eller conceptual-historier) mellan språk. Så magiska är nog inte ens google, fast jag tror att andra här kan svara bättre än mig på just frågan om google klarar teman mellan olika språk. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|