Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Köpa mobil med kalender synk.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-13, 19:54 #1
tranzit tranzit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
tranzit tranzit är inte uppkopplad
Nykomling

Nu är det dax att köpa en ny mobil. Kamera, mp3 osv är helt ointressant men det verkar som man inte har något val. Det gör visserligen inget om den har dessa funktioner men det enda som jag egentligen kräver är en mobil som inte är allt för stor och som har en bra kalender funktion som är enkel att synka med kalendern på min dator.

Just nu kör jag Mozilla Firebird som kalender på datorn, kan tänka mig att byta men väljer helst isåfall nått opensource alternativ.

Någon som har några tips på vad jag bör köpa?

Har kikat lite på denna:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...=pp1&pid=10139
tranzit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-13, 19:58 #2
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Hej,

Jag har just den mobilen och har haft den i 9 månader ungefär. Använder inte så mycket synkronisering men jag använder kalendern i mobilen varje dag och det fungerar bra.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-13, 20:03 #3
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by tranzit@Apr 13 2005, 19:54
Nu är det dax att köpa en ny mobil. Kamera, mp3 osv är helt ointressant men det verkar som man inte har något val. Det gör visserligen inget om den har dessa funktioner men det enda som jag egentligen kräver är en mobil som inte är allt för stor och som har en bra kalender funktion som är enkel att synka med kalendern på min dator.

Just nu kör jag Mozilla Firebird som kalender på datorn, kan tänka mig att byta men väljer helst isåfall nått opensource alternativ.

Någon som har några tips på vad jag bör köpa?

Har kikat lite på denna:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...=pp1&pid=10139
Citat:

?@#?

Fanns det kalenderfunktion i gamla firebird?

Hursomhelst, kalenderfunktionen i SonyEricssons telefoner fungerar väldigt bra. Jag synkar min t610med iCal/adressboken på min powerbook utan problem via bluetooth, snabbt och smidigt. Har ingen koll på stödet för olika windowsprogram, men det följde med en massa cd-skivor - så jag antar att det finns stuff för de vanligaste programmen.
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-13, 20:59 #4
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag har också en K700i som jag synkroniserar med Outlook utan problem, har inte koll på hur det kan tänkas fungera med andra program. Dock kan jag bara hålla med om att det är en mycket bra telefon, reltativt stor och tydlig display samt väl fungerande kalender och "att göra lista".

Funkar kalas att kolla mailen via GPRS samt koppla upp sig med laptopen på internet.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-14, 11:29 #5
Susannes avatar
Susanne Susanne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Susanne Susanne är inte uppkopplad
Medlem
Susannes avatar

Reg.datum: Jan 2004
SonyEricsson K700 går att synka med Outlook.
SonyEricsson P900/P910 går att synka med Outlook, Lotus Notes och Windows Addressbook.

Andra programvaror som följer med på skiva och som går att ladda ner på SonyEricssons hemsida är bland annat File Manager, Image Editor och MMS Composer. Kolla här: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...s1_1&pid=10139

kers: vad är det för programvara du använder för att synka din T610 med Powerbook?
Susanne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-14, 11:43 #6
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Jag kör en qtek 8020 som jag synkar kalender och mail direkt via gprs mot exhangen.
Funkar kanon.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017