FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vår webhosting har förflyttat och bytt ip-adress på vår servern. Nu när det har bytt ip-adress på servern så får jga inte igång vår databas.
När jag ska starta MSSQLSERVER så får jag fel meddelande. "The service did not start due to a logon failure" När jag klickar på OK så får jag "An error 1069- (The service did not start due to a logon failure.) occurred while performing this service opertion on the MSSQLServer service" Försöker starta den genom att gå in på Enterprise Manager. Där får jag samma felmeddelande. "An error 1069- (The service did not start due to a logon failure.) occurred while performing this service opertion on the MSSQLServer service" Får även dessa fel "Connection failed, Check SQL Server Registration Properties." "A connection could not be established to (LOCAL). Reason: SQL Server does not exist or access denied. ConnectionOpen (Connect()).. Please Verify SQL Server is running and check your SQL Server registration properties(by right -clicking on the (LOCAL) node) and try again." Vad gör jag för fel. Använder "Use Windows authentication" som innan förflyttningen av servern och ändrignen av ip-adress. Verktyg som jag använder är MSSQL,Enterprise Manager, Windows Server 2003 En person från en annan forum gav mig det här svaret //Efter sp1 kan du inte använda Localhost Kör med 127.1.1.0 istället eller det direkta namnet på servern. Problemet är att jag inte vet hur jag ska ändra. från localhost till 127.1.1.0 Vilken verktyg ska jag använda? exempel om jag öppnar SQL Server Service Manager Vid fältet Server står det AUFSERVER Vid fältet Service står det SQL Server? Är det vid fältet Server som jag ska ändra till 127.1.1.0 eller? hur ska jag gå tillväga? Vore tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Testa att använda 127.0.0.1 istället. 127.*.*.0 är HELA subnätet så DET skall du inte använda. Tidningen DMZ (Datormagazin) hade detta uppe för inte så länge sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vår sida kör Windows server 2003
Men vart ändrar och hur ändrar jag detta? |
||