FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Och poängen är att veta om det jag får är rimligt med vad jag "bör" få. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hahaha.. oj :) sry. såg faktiskt inte att du skulle presentera resultatet för oss sedan :) jag ber om ursäkt.
När det gäller prislappen bör du tgå ifrån 1) vad är företagen redo att betala. Målgruppsanpassad marknadsföring är ju dyrare är indirekt reklam. Normalt brukar man även räkna att 1% av besökarna till företagets hemsida kommer att göra ett köp. Kolla vad genomsnittvaran kostar för att sedan räkna ut hur mycket vinst dom kan göra via din klicks (räkna att företag gör 36% pålägg av inköpspriset, läste att det är genomsnittet i sverige). ex: 1000 klicks 10 köp genomsnittspriset på varan: 1000kr deras vinst: 10*1000*0.36 = 3600kr ta sedan hälften av deras vinst så har du priset. (brukar hamna runt 20% av vad varan kostar). 2) utgå från din budget som du gör upp; räkna då hur mkt du vill tjäna varje månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för dem tipsen
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|