FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
59 sec (2x Xeon 3.06 ghz) Ingen som har ett program som funkar för 2 cpuer så ska jag nog kunna prestera lite bättre
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag ska köpa nytt, har jag sagt i fem år, hehe. Men eftersom man inte är spelfreak, så gör den allt jag vill den ska göra. Utom räkna ut pi snabbt! :lol: Någon som slår bottenrekordet? ![]() Vad är det förutom spel som gör att man behöver en snabb dator egentligen? Helt privat desktop alltså, inte server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Centrino bärbar 1,5Ghz, 768mb ram:
64 s |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte nog med att min nya dator dök upp idag - jag får spöa ski*en ur er oxå :P
33s på en 3.6Ghz / 2Gb utan mycket skit installerat. Gör jag om testet om en vecka eller två får jag nog andra värden.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
... Därför behöver jag en dator som inte behöver 5 minuter och 23 sekunder på sig för att byta ett aktivt program till ett annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En snabb dator ökar produktiviteten, så länge man inte kompromissar på kylningen. Dvs en jetmotor till fläkt sänker nog produktiviteten. Min nya dator låter mindre än min gamla P3 800. Antec sonata + ljuddämpning, samsung-disk, zalmanfläkt på processorn. Enda sakerna jag inte är helt nöjd med är att jag kompromissade på grafikkortet och moderkortet. Bägge har fläkt. Kände egentligen för att ordna passiv kylning till båda, men tog ett X800 XL eftersom det var det enda som fanns i lager.
Och till min förvåning låter datorn inte så mycket ändå. Skulle jag vilja skulle jag kunna sätta en kylfläns på NB istället för fläkten, samt köpa bättre kylning till grafikkortet, eller byta till fläktlöst om ett tag när jag lessnat på spel. Dock upptäckte jag att nuvarande fläktljud har en bekväm frekvens som är avkopplande snarare än irriterande. Särskilt när man har nio filer tungt trafikerad väg utanför fönstret (Roslagstull). Ett svagt fläktljud gör att bullret från vägen inte blir lika dominerande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Roligt med så här stort intresse för mitt plojinlägg :)
Värt att veta, vissa program är dels kodade och framförallt kompilerade för att passa en typ av CPUs bättre än andra. Det är inte riktigt rättvist att bara ta tid så här på 1M decimaler och utifrån det avgöra vilken dator som är snabbast, då de kan vara snabba på olika saker :) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Erbjudandet var för bra för att tacka nej till - HemPC....
//N!cklas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|