FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, om man aldrig överstiger en omsättning på 20 basbelopp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag tycker avskrivningsreglerna är svåra... men jag kan dem nu.. det är inte lätt, ens med boken framför sig att förstå hur det hänger ihop med avskrivningarna, och överavskrivningarna. Det är iaf inget man sätter sig ner och förstår på¨en gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det är rätt krångligt, fördelen är som sagt att facit finns "svart på vitt" och om man sätter sig ner och pluggar det samt läser exempel så går det till slut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
kan ni inte posta några bra länkar här om det finns info på nätet, vilket jag tror.
gärna till de mest grundläggande sakerna som vad denna "huvudregel och kompletteringsregel" är för något samt hur man gör avskrivningar osv osv.. visst, det är bättre att läsa en bok, det är bättre att läsa ekonomprogrammet och det bästa av allt vore väl att ge allt åt en revisor och låta denne ordna detta åt en... snälla skippa det snacket ett tag, orkar ni inte svara så är det okej men ni behöver inte hänvisa till sådant iaf. Vi är redan medvetna om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ett litet "bokföringsprogram" som jag är super nöjd med.
www.kentexcel.com/kxlRedovisning.htm Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.foretagande.com/dftpage/faktabank.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar, hoppas den är till någon nytta. Jag tar gärna emot förslag på andra ämnen som kan vara av intresse att ha med under faktabanken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
spcs är jättera tycker jag... kanske lite dyrt.. men bra..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|