FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
ser vissa som kor med denna variant <a href="lank.asp" title="optimerat ord"> men hjalper verkligen detta?? dvs har titeln i an href tagg ngn som helst effekt pa sokmotorn?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
jag är lite nyfiken på det också.
Finns det något att vinna på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
JA!
det gör t.ex att webläsare som blinda använder kan se vad länken går till... av samma anledning ska man ha ALT / TITLE på allt man lägger in |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Min kunskap är rätt så begränsad angående braille readers etc. men såvitt jag vet så behandlar de mest använda länkar alldeles utmärkt utan title så länge länktexten innehåller det väsentliga (dvs. använd inte 'Klicka här' som länktext när hela texten säger 'klicka här för mer information om blabla').
Med det sagt så är det dock så att man i vissa fall inte kan ha en riktigt talande länktext i en löpande text. Då kan det vara bra att ha en title som tillsammans med länktexten ger ett tydligare budskap om vart länken tar dig. Då title även ofta renderar ett 'tooltip' när man för musen över länken i vanliga webbläsare är allt som sägs för de blinda även tillämpbart även för icke-blinda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Detta skall inte vara värt något inom SEO.
Däremot värdefullt för blinda, precis som "alt" taggen på bilder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|