FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag behöver kontakt med någon som kan Mysql och sannolikt PHP och som har förmåga att hjälpa mig att ta fram ett system för inmatning av tidsåtgång och utlägg för projekt. I korta drag skall systemet se ut som följer. Ifrån vilken dator som hellst som är anslutet till internet skall administratören kunna logga in och lägga upp: användare med lösenord som får komma åt att registrera "projektrader" , artiklar med Artkod, namn och fast eller fritt pris , 3-bokstavs kod för medarbetare och fullständigt namn , projektkod och projektnamn i klartext. Användarna skall kunna logga in, registrera datum, projektkod, medarbetarkod, artikelkod, antal och fritext radvis i ett formulär bestående av en massa textfält. När man är nöjd så sparar man ner raderna i en databas. Man ska inte behöva spara rad för rad. Så att det går snabbt. Hela formuläret med ett antal kolumner och rader. Naturligtvis tillkommer en del fält för att systemet skall fungera bra såsom tidsstämpling. stämpling av alla rader med användarnamn o s v. När registreringen är klar skall man söka upp posterna för en dag och godkänna dem genom att skiva in sitt kortnamn på varje enskild rad. Denne listning skall koppla ihop projektnamnet med koden så att man ser i klartext vad som är registrerat och dessutom skall raderna summeras.Så ligger posterna kvar på internet tills det är dags för administratören att tanka hem dem till ett lokalt system. Raderna skall stämplas med att de är nertankade så att de kan exkluderas vid nästa nedtankning Själfallet tillkommer en del fält för olika beräkningar m m men de förändrar inte funktionen. Även en del felhantering när registreringarna skall sparas. Det som jag tror på för det här systemet är att det blir okomplicerat och snabbt så att användarna inte behöver navigera hit eller dit för att kunna registrera. Dessutom blir detta ett öppet system som kan implementeras med valfritt lokalt system som har förmågan att importera projektraderna. Hör av er om någon känner sig kallad och kan bedöma vad det hela kanb kosta att ta fram. |
||
![]() |
![]() |
|
|